Drogy
AAA
Dobrý den,můj syn(35let)něco čichá,agresivní není,ale když jsem viděla poprvé jeho reakce,v noci,bála jsem se.Po nocích nespí,tráví ve sklepě...Dřív jsem to neviděla,až ted,co se i se svým synem ke mě přestěhoval.Na domluvu,že se má jít léčit,nedbá.Když bychom se ho s mým vnukem např. v noci báli,mohla bych někoho zavolat a co by se pak dělo,může ho někdo násilím odvézt se léčit? Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
léčba závislosti je záležitostí dobrovolnou, a to z toho důvodu, že pokud dotyčná osoba není dostatečně motivována a ochotna začít pracovat na změnách vzorců chování, neplní pak léčba účel. Motivace a ochota spolupracovat je velmi důležitá a nezbytná.
Co se týče nedobrovolných pobytů: je to tak, že pokud nastane situace, kdy je konzumující osoba v ohrožení svého života nebo svým jednáním ohrožuje své okolí, lze zavolat záchranný systém. Tato osoba je pak převezena na psychiatrii, kde je pouze po dobu, než odezní akutní stav. Nejedná se tedy o klasickou léčbu závislosti, jak jsem uváděla výše, s tou je potřeba souhlasu dané osoby. Pokud lékaři usoudí, že stav hospitalizovaného se nelepší, mohou pak požádat soud o prodloužení hospitalizace (to jsou, ale povětšinou případy, kdy je s diagnózou závislosti spojena další závažná psychiatrická dg).
Také existují tvz. ochranné léčby, ale ty bývají nařízeny soudem v rámci rozsudku v trestním řízení v případech, kdy se závislá osoba opakovaně dopouští trestné činnosti. V těchto případech může soud nařídit ochranou léčbu, ale není to pravidlo.
Pokud je pro Vás dostupná Praha, můžete se obrátit na naši specializovanou Poradnu pro rodiče. Spolupracovat lze i přes to, že osoba, o které píšete, zatím pomoc odmítá. Kontakt a info v přiloženém odkaze: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html.
Zdali žijete někde jinde, uveďte prosím kde, pokusíme se Vám vyhledat vhodný kontakt, kde byste se mohla nezávazně poradit a čerpat další podpůrné služby.
Mějte se zatím hezky, MK