Co dál?
Petr
20 let jsem bral Hypnogen na spaní.Poslední měsíc jsem ho bral už i přes den,10 tablet nebyl problém.10 dní se pokouším žít bez něj,ale zase nemůžu spát,usínám kolem 5 ráno a spím 3 hodiny.Absťák jsem vydržel,ale jsem tam,kde jsem byl před 20 lety.Co dál?Je mě 63 let.

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den, Petře.
Moc se omlouváme ze pozdní odpověď, snad vám ještě bude k užitku.
Hypnogen jste bral opravdu dlouho a dávky slušné, takže dát spaní do pořádku bude asi nějakou dobu trvat. Jestli jste ale vydržel deset dní a více, máte dost možná to nejhorší za sebou a situace se bude postupně lepšit. Jak tomu pomoci?
Sám určitě můžete dodržovat tzv. spánkovou hygienu, tj. chodit spát až ve chvíli, kdy se cítíte unavený, spát ve tmě a tichu, ve vyvětrané místnosti, nepít odpoledne kafe a energetické nápoje, nespat přes den, nepřevalovat se v posteli, když nemůžete zabrat apod. Můžete zkusit i nějaké bylinné směsi - meduňku, kozlík...
Pokud jste ale bral hypnotika takhle dlouho, je docela možné, že k (rychlejšímu) zlepšení spánku budete potřebovat nějaké léky - které nejsou tak rizikové z hlediska závislosti. Mezi jinými se využívá třeba Trittico, Mirtazapin, Prothazin, Quetiapin... Každý má trochu jiný mechanismus účinku a také se hodí pro jiné situace, takže nejlepší by bylo, abyste navštívil psychiatra, se kterým byste svoji potíž podrobně probral. Potom můžete vybrat ten nejvhodnější lék pro vás. (Roli může hrát i např. váš zdravotní stav či užívané léky.)
Držím palce, abyste se brzy do syta vyspal!
Kdyby něco, určitě se ještě ozvěte.
Zdraví
T.E.