Přítel fetuje a svádí to na me
WhiteQueen
Dobrý den.zajima mě váš názor.pritel fetuje a dělal to ještě dávno přede mnou.ted to svádí na mě že nedělám vše jak mám apod.vetsinou je to tak po 5 až 6 měsících.miluju ho a nedovedu si představit život bez něj ale zároveň tyhle období které někdy trvají třeba i 3 měsíce už nezvládám psychicky.nemuzu se ani nikomu svěřit proto že mu nechci ublížit tím že o tom někomu řeknu.navic díky němu mám velké dluhy a když odejdu nepojedu ani do práce protože na to nebudu mít. CO byste v mě situaci dělali?

Odpověděl: Jiří Tupý
Zdravíme Vás a děkujeme za důvěru.
Píšete o tom, že Váš přítel dlouhodobě užívá drogy. Užíval je dříve, než jste se poznali. Střídají se u něj období klidnější s těmi, ve kterých je soužití s ním náročné.
Z Vašeho dotazu cítím velkou ambivalenci. Svého přítele milujete a nedovedete si představit život bez něj. Současně Vás vztah psychicky vyčerpává. Není se také čemu divit. Život s partnerem užívajícím drogy bývá velmi náročný. Drogy postupně ovládnou všechny oblastni v životě člověka, narušují vztahy (zejména ty nebližší), psychické i fyzické zdraví, finance, někdy se lidé dopouštějí i trestné činnosti.
Co vnímám jako podstatný fakt je to, že Vás přítel - zdá se - emočně vydírá. Svaluje na Vás vinu, jako byste Vy mohla za situaci ve vašem vztahu. Je sice faktem, že na vztah jsou vždy dva, nicméně z Vaší zprávy to vypadá, že spíše partner je tím, kdo vztah zatěžuje a u koho je potřeba začít.
Máte v podstatě tři možnosti, jak začít vaši společnou situaci odborně řešit:
1. Vy sama se můžete objednat na konzultaci do některého ze zařízení, které poskytují poradenství lidem, kteří jsou v situaci jako Vy. Pokud jste z Prahy, můžete se objednat do Poradny pro rodiče a osoby blízké, kterou provozuje SANANIM (http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html).
2. Pokud bude partner ochotný, můžete se na párové poradenství / terapii objednat i s ním.
3. Stejně tak se partner může do některého z adiktologických zařízení objednat sám.
Pro všechny varianty je možné kontaktovat např. kontaktní centrum nebo adiktologickou ambulanci.
Všechna adiktologická zařízení naleznete na Mapě pomoci (https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/), případně napiště, odkud jste, a já Vám obratem zašlu kontakty na zařízení ve Vašem okolí.
Přeju Vám hodně sil!
Jiří Tupý