Latence EVP a drogy
Karolina
Dobrý den, mám dotaz. Je mi 26,v 17 -18 jsem experimentovala asi rok s drogami (extaze, pervitin,kokain, houbičky). Zároveň v té době se mi objevovaly zablesky pred ocima atd, fantomové jako před oční migrénou ale bez bolestí hlavy (oční migrénu máme v rodině). Později jsem to ale začala řešit, kvůli svemu povolání jsem chtěla mít zrak v pořádku. Oční vyšetření OK,ale neurologie ne. Na EP a EVP mi nasli opožděnou odezvu ocniho nervu a nervu prave nohy. verdikt neurologa je demyelinisace, poslal me na MRI kam jdu v říjnu, nejspíš předpokládá roztroušenou sklerozu nebo tak něco. O drogách jsem se "chytre" nezmínila... mluvil o tom ze moje nervová soustava musela někdy prodělat nějakou ataku v důsledku které nervy nefungují,ja si ale žádnou nevybavuji. Chci se tedy zeptat,zda to nemůže mit souvislost s užíváním drog, a jednim fakt špatným bad tripem na extazi (po něm jsem přestala cokoliv brat,nyni jsem i abstinent). děkuji předem za odpověď.

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den.
Nebylo prokázáno, že by užívání drog souviselo s roztroušenou sklerózou nebo jinými demyelinizačními nemocemi. Probíhají výzkumy, ale příčiny nejsou známé, mluví se o autoimunitní reakci, ale podnět není uplně přesně znám. Ataku, kterou neurolog má na mysli, může být klidně i prodělané infekční onemocnění, například virové, na které imunitní systém zareagoval přehnaně a ani o tom nemusíte vědět. Drogy a bad trip bych s tím nespojovala, za prvé je to už dávno a teď dlouhodobě abstinujete, takže přímý vliv drog na nervovou soustavu je vyloučený.
S pozdravem,
VP