ZAVISLOST NA JEHLE
Erik
Zdravím, jsem závislý na drogach celkem 17 let,,v 15ti jsem poprvé zkusil pervitin, hned nitrožilně, a okamžitě jsem do toho spadl, po necelym roce brání perníku jsem vyzkoušel heroin ten mi ale ze začátku nechutnal, ale později jsem se zamiloval do jedny holky co byla závislá na heraku a to nešlo do sebe tak jsem do toho spadl sní a bral jsem heroin 3 roky jsem byl závislý uz ten poslední rok byl kriticky v tom ze jsem dokazal za herak utratit i 5tisic denně, ze začátku mi stačilo 1500 na den abych fungoval jenže tím že jsem dávky zvedal tak fyzicka zavislost byla dvakrát větší takže spotřebu jsem mel 3tisice na den, bylo to semnou opravdu špatný,,, dostal me z toho az kriminál, odsoudili me na 4 roky za LP,, a na nástupní prohlídce co jsem si myslel že po takový době brání jsem v pohodě tak jsem se dozvěděl ze mám hepatitidu typu C, nechápal jsem to protože nádobí jsem měl vždy čistý svoje, a sex jsem neměl s nikym skoro celou dobu co jsem herak bral ale proč to všechno píšu?,, odseděl jsem si 2 roky pustili me na pulku a k heraku uz jsem se nikdy nevrátil,, ale začal jsem zpátky brát pervitin bral jsem 12let v kuse az pak jsem potkal člověka co mě z toho dostal,, byl pro me motivace a jak se říká musíte mít cíl a za nim si jít a ja ten cíl měl,, a hlavně ten člověk byl dřív taky závislý na drogach 21let,, 10let heroin a 11let pervitin,, takže to byl člověk co mi úplně rozumí a o to víc me to bavilo snim bez drog jenže po naky době jsme si spolu dali přišel s tím on,,, no a ja samozřejmě do toho spadnul a jemu sem se hnusil protože jako většina závislých jsem byl grazl dělal jsem blbosti,, brali jsme spolu asi 3 měsíce v kuse no a ze dne na den jsme přestali,, jenže po tom jsme se odstěhovali do německa kde bydlela jeho sestřenice a ta brala perník takže jsem si občas daval po taji a bylo vše ok ovládal jsem to,, jenže pak jsme se odstěhovali z nemecka do Mostu a ja jsem do toho spadnul a on to poznal takže mi dal na vybranou bud on nebo drogy tak jsem přestal vydržel jsem necelý 2 roky bez drog ale ted jsem zase tam kde jsem byl, uz jedu pomalu rok v kuse a nedavno na to přišel sam jsem se mu přiznal,, jenže i pres to že jsem řekl ze prestanu tak beru dál a nechci tim zahodit tak hezkej vztah,, jsme spolu 7let a zatím je to nejlepší vztah co jsem mel,, nechci si tim to všechno hezky zkazit,,, proto se ptam čím to může bejt když jsem předtím chtěl přestat a dokazal jsem to tak proč to nejde teď,, na léčení jít nechci, protože by to byla pro me ostuda vim jsem hloupej ale když na heroinu jsem to dokazal i když v base ale dokazal bez prášku bez všeho a ze krize jsou svinstvo, tak na tom perníku přece to dam sám, kdyz na tom není fyzickej návyk, ale psychickej je možná někdy horší než ten fyzickej,, proto píšu vám, nikomu jsem se nesvěřil protože jsem si to nechtěl přiznat ale jsem závislý a chci přestat uz jen kvůli mému zdravý, protože tím že si picham kazdy den treba 5krat a z toho dvakrát to dam vedle protože uz opravdu mám ty žily za ty léta v prd..i s prominutím tak se začínam uz o sebe bát, a hlavně uz proto ze mám to CÉČKO a ty játra se víc a víc dodelavaj,a je to v takový situaci ze treba rano vstanu mám úplne otekly ruce,, prostě chci byt už dokonce svyho života normální ale bojim se ze když zrovna to budu chtit a bude se mi dařit ze zrovna se mi to tělo za tu dobu co jsem ho tolik let trapil pomstí,,bojím se protože kamarádovi se to stalo a bohužel není už mezi námi ,a zrovna když chtěl užívat normálního života tak to přišlo,, bylo mu 43,, a me je 37 bojím se ze umřu mladej,,,jinak děkuju vám za to že se vám sem mužů svěřit a požádat o radu protože i když jsem zkusenej narkoman a mám léta odfetovano, tak vy víte víc než ja protože to vidíte s čistou hlavou!! Děkuji Erik

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den Eriku,
máte toho za sebou opravdu hodně. Cením si toho, že nám věříte a chtělo se Vám vůbec psát o všech svých peripetiích a znovu se z toho zkoušet dostat. Bojím se ale, že nenajdeme žádný jednoduchý a zázračný recept. To, že se Vám podařilo dostat z heroinu mohlo být otázkou vězení (tam se paradoxně hodně lidem lépe abstinuje, protože nejsou vystaveni stresům běžného života), věku, toho, že to bylo poprvé a spousty dalších věcí. Teď je situace úplně jiná, nedá se to srovnávat. Myslím, že obrátit se na odbornou pomoc není vůbec žádná ostuda ani prohra, právě naopak, je to známka velké odvahy a odhodlání. Bojím se, že tohle sám nezvládnete a nebo jen se zbytečně obrovským úsilím, bude Vás to stát mnohem víc času a energie. Pro Vás by byla jako dělaná terapeutická komunita. Zkuste o tom zauvažovat a případně se aspoň úplně nezávazně a anonymně poradit o své situaci v nějakém Káčku.
Budu držet palce!
Jana