Stabilizace v domácím prostředí
Eva
Dobrý den, dříve jsem užívala pervitin ale od února tohoto roku jsem se přestěhovala do zahraničí za přítelem za přítelem do ciziny. Na silvestra jsem s ním (on 16letvs přestávkami závislý na heroinu) vyzkoušela tohoto strašáka (můj manžel zemřel před 3lety na predavkovani fentanilem) chtěla jsem to jen zkusit co na tom měl. Mám pocit že krom motání hlavy mi to nic nedělalo. Od února jsem si pichala každý den a byla jsem první bez abstaku tak jsem si myslela že to na mě nepůsobí. Ale abstinenční příznaky se dostavily cca za 2-3m. Teď si nepřejí nic jiného než se z toho dostat ven. Mám nakoupené subutexove náplasti které mám v plánu zvykat. Už jsem se o to pokoušel 2x ale absťák mi to nesnížilo a tak jsem opět sáhla po heroinu. Ale už vazbě nemůžu.nemame peníze,nemam sílu chci zpět svůj život. Prosím můžete mi prosím poradit jak se z toho co nejsnáze dostat?poslední dávku jsme měli dnes ráno k večeru přítel dostane v lékárně subuxon (dochází na kliniku a po dlouhém čekání mu ho konečně napsali)a já mám tu náplast.mame i nějaké tramaly ale už jich moc není a taky mám nějaké rivotrily. Prosím poraďte jak to zvládnout. Musím nějak i fungovat mám malou holčičku a chci být v pohodě hlavně kvůli ni. Strašně lituji že jsem to vůbec zkusila. Mám pocit že zvilani náplasti nezabírá jak by mělo ale njekcne už si nic aplikovat nechci.dekuji za odpověď

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den.
Pokud jste na heroinu, tak absťák odezní sám i bez Subutexu do týdne. Je velice nepříjemný, ale ne život ohrožující a opravdu ty příznaky odezní a během pár dní se Vám uleví. Často je nejhorší právě strach z absťáku, který je horší, než absťák samotný ve skutečnosti. Pokud chcete z heroinu projít na Subutex, tak doporučuju minimálně 30 hodin být čistá bez heroinu, jinak si vyvoláte po užití buprenorphinu absťák. Vyabstinovat z opiátů uplně bezbolestně jde málokdy, ale je potřeba to prostě vydržet, neumírá se na to. A pokud máte náplastě, tak byste je spíš měla užívat tak, jak se mají, ne žvýkat nebo injekčně, pak dostáváte do sebe uplně jinou dávku a těžko pak můžete postupně snižovat. Takže buď z heroinu na čisto metodou cold turkey, cca 5 dní a jste fit, nebo počkat 30 hod a pak nasadit Subutex a postupně snižovat. Nebojte, dáte to, ono jde hlavně o ten strach, ale pak uvidíte, že to nebylo až tak hrozné. Ozvěte se, jak se Vám daří.
S pozdravem,
VP