Pervitin
Lajla28
Dobrý den chtěla bych se zeptat už 4 roky užívám pervitin nitrozilne před tím jsem takové problémy nikdy neměla minulý víkend jsem si aplikovala pervitin po chvilce začala hrozná zimnice pak mi z krku do úst vjela taková nahorkla pachuť brneli mi ruce i nohy motala se mi hlava a buselo mi srdce asi po 5 hodinách to přestalo a za pár hodin se to znovu opakovalo předevčírem jsem si aplikovala pervitin znovu a stalo se mi to stejne vždy při druhé aplikaci bála jsem se že každou chvíli omdlim špatně se mi dýchal a opět mě brneli končetiny tak by mě zajímalo co by to mohlo být Dekuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Lajlo,
vzhledem k vašemu popisu poměrně vážných příznaků jsem dotaz konzultovala s lékařem, berte prosím tedy odpověď velmi vážně!
Mohlo by jít o velmi vážný, život ohrožující stav, například o tzv. bakteriální endokarditidu. Příznaky, které popisujete, by jí odpovídaly. Doporučení lékaře je urgentně navštívit svého obvodního lékaře, popravdě mu sdělit, co se s vámi děje včetně užívání pervitinu a řídit se jeho doporučením. Jedině když řeknete pravdu, může lékař naordinovat odpovídající další postup! Případně jděte rovnou do nemocnici na internu! Nejspíš by vás čekalo vyšetření krve, potvrdí-li se diagnoza, pak i podávání vysokých dávek antibiotik. Samosebou je na místě přestat užívat pervitin. A nepočítat s tím, že být pár dní bez příznaků, znamená být v pořádku. Užití pervitinu nejspíš infekci aktivuje a to vede k tomu, že se po užití objeví popsané příznaky. Mimo užití nemusíte vnímat až tak velké problémy, dokud nebude stav akutní.
Lékař zmiňoval poměrně vysokou pravděpodobnost výskytu Janewayových lézí (ale i dalších příznaků jako je krvácení do lůžek nehtů - třeba i drobné čárky), které byste nejspíš mohla v souvislosti s infekcí na těle najít. Jde o krvácení do kůže, zejména v oblasti chodidel, dlaní, nebolí, jde o malé "modřiny". Bohužel se mi nepodařilo dohledat nějaké fotografie na netu, ale sama se podívejte, určitě by vám přišly nezvyklé. I kdybyste však nic nenašla, navštivte opravdu bez odkladu lékaře!!!
S ohledem na vážnost situace budu ráda, když se ozvete, jak jste se rozhodla, resp. jak dopadlo vyšetření! Mohu-li se přimluvit, opravdu to neodkládejte!
S pozdravem,
Gabriela Minařík.