Pozitivní test z potu na metamfetaminy
vojtech123456
Zdravím, potřeboval bych vážně poradit.
Včera večer jsem byl zastaven policií ČR, byla mi provedena dechova zkouska s negativním výsledkem. Pak test na drogy z potu, Nelízal jsem, ale rovnou mi byl setřen pot. Podle slov policisty vyšel test "mírně pozitivní", což mi bylo vysvětleno tak, že ta čárka se nevybarvila úplně. Samozřejmně jsem řekl že jsem nic neužil ani pravidelně neužívám.
V sobotu veřer jsem měl půlku extáze, nic víc. Pravidelně neužívám. Tudíž to bylo téměř 5 dní od posledního užití.
Poté jsem v nemocnici dal moč a byla mi odebrána krev.
Má otázka je tedy, jestli může být moč nebo krev pozitivní, a jak dlouho?
A pokud vyjde pozitivní, jaká mi hrozí pokuta?
Dekuji moc

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
to je obtížné říci. Jde o výsledek testu v krvi, na základě testů moče nelze cokoli říci. Forenzní důsledky mohou plynout pouze z ovlivnění a ovlivnění se stanovuje dle koncentrace návykové látky v krvi. V případě testů řidičů se řídí dle NAřízení vlády č. 41/2014 Sb. o stanovení jiných návykových látek a jejich limitních hodnot, při jejichž dosažení v krevním vzorku řidiče se řidič považuje za ovlivněného takovou návykovou látkou. V tomto Nařízení se ohledně MDMA a MDA (metabolit MDMA) hovoří jednoznačně - řidič je ovlivněn pokud koncentrace MDMA a/nebo MDA byla ve vzorku vyšší či rovná 25ng/ml.
Forenzní důsledek je posléze vyvozen dle přestupkového či trestního práva.
Stačí takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec