kojení a subutex
blazterka
Ještě jeden dotaz:
Když beru subutex, doktor mi řekl,že vysadit ho teď v těhotenství je riskantní..A stejně bych to asi nezvladla.. MŮŽU NA SUBUTEXU PAK KOJIT? A jak potom je na tom miminko se závislostí:-(???

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
názory se různí, ale teoreticky byste kojit mohla. Jen by nebylo vhodné brát jehlou. Jak miminko roste, tak se mění jeho distribuční objem a postupně by vyabstinovalo. Jiná otázka je, jak se k tomu postaví v porodnici, většinou k matkám uživatelkám moc tolerantní nejsou. Ale jsou i výjimky. Taky záleží, kolik Subutexu užíváte. Pokud dávky vyšší než 8mg denně, tak bych kojit nedoporučovala a nechala vyabstinování dítěte na odbornících.
A ano, v těhotenství se nedoporučuje vysazovat, ale aspoň nějaká snaha o redukci dávky je prospěšná.
S pozdravem,
VP