injekční aplikace subutexu v těhotenství
blazterka
Zdravím..
Jsem těhotná,beru subutex (10let suboxone a teď 5mesicu těhotenství subutex) a nedokážu to přestat brát jehlou!:-(( Vadí to? Vim,že jsou tam rizika pro mně,ale ptám se jestli to vadí miminku ve mně..?:-(
Diky za odpověď

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
ano, vadí. Alespoň počas těhotentsví byste mohla zkusit vydržet nebrát jehlou. Kromě iínfekcí hrozí i riziko trombózy a asi byste nerada potratila kvůli zbytečnému riziku, kterému se dá předejít. Po porodu si dělejte co chcete, to už je na Vás, i když střízlivá matka, resp matka dodržující pravidla substituce, je pro dítě rozhodně lepší, než matka užívající jehlou, ale momentálně neškodíte jenom sobě, ale i dítěti.
Pokud to nemáte daleko do Prahy, doporučuju se obrátit na PhDr. Ilonu Presslovou, pomohla by Vám v připadě potíží s OSPODEm nebo by Vám poradila, jak nejlépe zvládnout těhotenství bez újmy dítěte.
S pozdravem,
VP