Psychický problém po čase užitia MDMA
Karol
Dobrý deň,
reagujem na moju otázku č. 874475. V krátkosti zrekapitulujem môj vtedajší problém. Týždeň po užití väčšieho množstva MDMA (240mg) som pociťoval v hlave tlak. Teraz, skoro tri týždne po tom by som hodnotil môj stav nasledovne. Spomínal som, že sa unavím pri zvýšenej fyzickej námahe. To už teraz neplatí a šport/ťažšia práca mi až taký problém nerobia. Niektoré dni za uvedené obdobie som bol úplne v pohode, iné dni sa mi vyskytol stav, ktorý som spomínal v danom príspevku. Problém je, že tri dni dozadu som vypil väčšie množstvo alkoholu a odvtedy pociťujem nepríjemné príznaky uvedené v predchádzajúcom príspevku nonstop. Príznaky by sa dali charakterizovať ako tlak/diskomfort v hlave, motanie, nižšia schopnosť rozmýšľať a chápať. Niečo podobné ako keď je človek opitý. Pocity úzkosti ani paniky nie sú prítomné, lebo ich dokážem vedome eliminovať, nič ma nebolí. Len sa obávam, aby to neprerástlo do niečoho horšieho. Ešte by som dodal, že podobné mierne príznaky som pociťoval aj v období pred užitím MDMA. Vedeli by ste mi prosím odporučiť odborníka o ktorom aj vy viete, že ja kvalifikovaný v okolí Bratislavy (môže byť aj v ČR za úhradu), ktorý by mi s týmto komplexne vedel pomôcť? Odporúčate mi počkať s tým ešte mesiac - dva,alebo radšej čím skôr konať?
Ďakujem. S pozdravom Karol

Odpověděl: Amrit Sen
Karol, opět Vás zdravím.
Bude opravdu nejlepší vyhledat odbornou pomoc, nejlépe psychiatra - adiktologa. Určitě rozumnější, než dojížďět 300 km, bude najít odborníka v oblasti, kam budete moci pravidelněji dojíždět. Jak kontakty vyhledat, už přeci víte, posílal jsem Vám odkazy, téměř kompletní servis bezplatných odborných služeb na Slovensku. Stačí tedy zvednout telefon a možná dohledávání, či směrování obětovat trochu energie a chvilku času.
V minulé podrobné odpovědi jsem Vám doporučoval, ať se na co nejdelší čas striktně vyhnete všem návykovým a psychotropním látkám, včetně alkoholu. Apeluji na Vás, doporučení rozhodně trvá.
Pokud se nedokážete bez psychoaktivních látek ani na čas obejít, máte o další zásadní důvod navíc, odbornou podporu a pomoc co nejdříve vyhledat.
Také, abyste začal jednat, tedy alespoň se zvednul od počítače k telefonu, vyjednal si v konkrétním zařízení pro uživatele návykových látek termín schůzky, nejlépe takovém, které disponuje vlastním, nebo externím psychiatrem, ať už půjde o nestátní, nebo zdravotnickou službu a pokračoval v dalších krocích.
Přeji Vám vše dobré, ať jste brzy v kondici,
Amrit Sen.