Pervitin a sex
Danuše
Dobrý den je mi 60 a služebním večírku jsem vyzkoušela pervitin. Byla jsem teda hrozně rozjetá k neudrženi.Přišla jsem domu dala jsem si zbytek,že uklidím. Místo toho jsem znásilnila 15letého synovce. Hrozně mě to vzrzšovalo a mám na to pořád chut. Je to tim pervitinem?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Danuše,
beru váš dotaz vážně. Předpokládám tedy, že vše, co píšete, se skutečně stalo.
Pervitin člověku dodává energii, pocit sebevědomí, a svým způsobem velmi vzrušuje, někteří ho přirovnávají k celotělovému orgasmu ... ostatně to jsou hlavní důvody, proč většina lidí drogu užívá a k jejímu užívání se opakovaně vrací.
Je-li vám 60, pak mohl být příval energie skutečně obrovský a o to víc lákavé pro vás může nyní být si užití zopakovat. Větší chuť na sex i intenzivnější prožitek sexu také není v souvislosti s užitím pervitinu žádnou výjimkou. Nicméně znásilnit 15 letého synovce je (pokud se stykem nesouhlasil a je mu 15, pokud s ním souhlasil a 15 mu není) jednoznačně trestný čin. Užití pervitinu není žádnou polehčující okolností. A koneckonců, jestli jste ho k sexu přemluvila, manipulovala, byť vysloveně nevyjádřil nesouhlas, mohla jste mu velmi ublížit po psychické stránce. Sama akt označujete za znásilnění a jste přeci jeho teta! Nezmiňujete se, že byste si něco vyčítala. I to často s užitím pervitinu souvisí ... jakýsi pocit moci, jistoty, že se nic nemůže stát. Lidé se proto po užití chovají velmi rizikově, nevyhodnocují následky svých rozhodnutí racionálně. Co hodláte v tomto směru podniknout? Jaké máte další plány pokud jde o užívání?
Pokud nechcete v tomto chování pokračovat, bylo by nejrozumnější se užívání do budoucna vyhnout a spíše se soustředit na to, co vám v životě chybí a jak to do něj dostat i bez drog. Někdy v tom pomůže terapie, někdy změna životního stylu apod.
Pokud se rozhodnete v experimentech s pervitinem pokračovat i přes to, co se stalo, snažte se více kontrolovat, a bezesporu snižte dávku. Vyhněte se společnosti mladých lidí. A dbejte na odpočinek, pauzy. V neposlední řadě myslete na to, že vás také čekají dojezdy (propad nálady, dospávání, nedostatek energie, nuda), obrovské chutě si zážitek zopakovat (chutě, craving). Zároveň jsou tu rizika počínaje přetížením kardiovaskulárního systému, s ohledem na váš věk možnost kolapsu nebo celkového fyzického nebo psychického selhání, závislost, psychické potíže od nudy a nezájmu na dojezdu a po vysazení, po toxickou psychozu, bludy, zároveň můžete čekat ostudu spojenou s chováním ve společnosti po užití nebo i na dojezdu, pomluvy, problémy v rodině, později ale i finanční nebo pracovní potíže, riziko konflitku se zákonem, positivní testy na drogy v práci apod.
Snad tedy alespoň takto.
Budu ráda, když napíšete, jestli vás nějaká část odpovědi oslovila.
Odkazy, které by vás mohly zajímat:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
S pozdravem,
Gabriela Minařík.