Dům- bývala varna
Nxxxx21
Dobrý den, s partnerem jsme našli krásný dům na prodej. Bohužel jsme zjistili, ze jeho předchozí majitele v něm varili piko a prodávali ho tam, tudíž tam docházeli narkomani. Dům byl majitelům odebrán a teď se prodává. Bojíme se, ze kdyby jsme ho koupili budou k nám chodit stále. Měla/ měl by jste nějakou radu jak postupovat? Bojím se, ze kdyby někdo přišel nezaklepe a půjde rovnou dal. S těmito lidmi nebude řec... nevím jak mít klid ze k nám nikdo nevleze. Možná ze Vám to zní jako hloupý dotaz, kdo by si chtěl kupovat takový dům. Ale na prohlídce jsme se oba do domu zamilovali a zjistili to až poté . Děkuji za názor

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
z vašeho dotazu se domnívám, že dům je na prodej již nějakou dobu. Předpokládala bych proto, že se tam pervitin delší dobu nevyrábí, ani neprodává. Navíc je lokalita tímto známá, sami jste se o potížích dověděli, takže se v minulosti pravděpodobně výroba provalila a policie o všem ví. Je to tak? Předpokládala bych proto, že se lidé místu naopak spíše vyhnout. A nemyslete si, i uživatelé pervitinu a jeho výrobci používají zvonky a umí klepat. Často si na tom (snad vyjma squatů) naopak zakládají - do svých prostor nenechávají lidi jen tak vstupovat a pohybovat se po pozemku třeba i z toho důvodu, že s intenzivním užíváním se často pojí i bludy a paranoia, ale i problémy se zákonem a návštěva policie.
Pokud se obáváte, že by přesto mohl někdo do domu vstupovat bez vyzvání, připravte se - často stačí jen oznámit, že dům je prodaný, vstup na pozemek není povolený. Zabezpečte branku, vrata, dveře. Udělejte kolem pozemku viditelné změny, které upozorní, že je něco jinak.
Větší problém bych viděla v situaci, kdy by byl dům dlouho neobývaný a lidem přístupný. Pak by tu bylo riziko, že na pozemek budou vstupovat osoby bez přístřeší, které zde budou hledat zázemí. Nicméně v tomto směru by mohla stačit právě nějaká jasně viditelná změna - třeba barva domu, oplocení a samosebou oznámení, že dům je střežený. Ostatně v případě rekonstrukce a postupného stěhování vám (bohužel na základě nejedné zkušenosti) vřele doporučuji dům či stavbu zajistit zabezpečovacím zařízením se zvukovým signálem, ideálně i kamerou.
Snad tedy aslepoň takto.
Pěkný den,
Gabriela Minařík.