Píchnutí o zlomenou jehlu
Lucie
Dobrý den,
dnes jsem se s dcerou posadila na lavičku pred pražským obchodním centrem a k mé smůle jsem se do zadní strany stehna píchla o jehlu injekční stříkačky. Jehla byla zlomená, cca 2cm dlouhá, s hrotem. Ihned jsem ji vyhodila, aby se nezranila i má dcera. Po příchodu domů jsem ranku vydezinfikovala a po telefonátu s infekčním na Bulovce jsem se obratem dostavila na odběry krve. Jaká je pravděpodobnost nakažení z takto odložené části jehli? Hrozí mi nějaké následky? Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den, Lucie.
V případě, že by se opravdu jednalo o použitý injekční materiál, používaný osobou aplikují si drogy, tak záleží na tom, kdy byl injekční materiál použit (před jakou dobou). Viry hepatitid a HIV jsou velmi citlivé na vyschnutí, světlo, teplo a chlad a vydrží na použitém materiálu v řádu minut.
Měla byste pro klid duše navštívit lékaře, který zváží míru rizika. Přes internet to bohužel nepoznáme.
Inkubační doby:
Hepatitida A - 15 až 50 dní
Hepatitida B - 30 až 180 dní
Hepatitida C -  15 až 160 dní
Testy na HIV jsou zjistitelné testem nejdříve za 3 týdny od nákazy/bezpečně až za 2-3 měsíce. To znamená, že pokud se test provede dříve, není jistota, že testovaná osoba není nakažena.
Zatím se mějte hezky, přeji, ať je vše v pořádku.
S pozdravem, MK