Chci být normální
Mex
Zdravím. Užívám nitrožilní pervitin 6-7let denodenně 0,5-1g. Po celou tu dobu jsem vynechala jeden týden, když mě bolel zub a to jsem týden spala(je to asi 3roky zpět). Jinak jsem opravdu žádnÿ den nevynechala a snažila se fungovat jako Ti co drogy neberou. (Tzn. Vstát ráno mezi 6-7hod a fungovat a nějaké jídlo přes den a spát chodím nejdříve ve 23hod nejdéle kolem druhé-třetí ráno. Opravdu úplně každý den, takže si uvědomuji, ze mi to dělá v hlavě zmatek a nedokážu vnímat jako normální člověk, který drogy nebere. Samozřejmě mám halucinace a to v tom smyslu, ze slyším věci ze by to asi někoho dostalo do blázince, ale jelikož jsem asi před 10lety byla kupodivu 8let čistá, ze to jsou halucinace si uvědomuji a nepropadam jim. Tzn., že je neventiluji ven a všechno se snažím potlačit, aby moje okolí nepoznalo, že drogy užívám. Zdravotní problémy nepocituji, jen mě obrovský bolívá hlava a mívám pocit zvracení, když si dam většinou to zabere, hlava někdy bolí dal. Když se pokusím vynechat, nedám si ráno, ale později když se třeba probudim jako právě teď(5:30rano), mám v těle obrovský tlak, cítím brnění opravdu od konce prstu na nohou až po hlavu v které mi bzučí šíleným způsobem a moc mě bolí. Dále mi srdce bije, že mám pocit, že mi každou chvíli vyskočí z těla ven a mám pocit ze mi praskne tělo. Mezi lopatkami mě loupe a píchá mě a pálí u srdce i v zádech tak me napadá, ze muzu dostat zástavu srdce nebo tak něco. Nicméně nedokážu reálné říct, zda jsou moje pocity opravdové, nebo mám ty pocity vsugerované a jen se mi to zdá. Takže obrovský tlak v celem těle a hučení píchání u srdce a zrychlený puls. Když si teď dám cítím že musím dávku zmenšit, abych to ustála. . A tak konečně k dotazu: Prosím Vás, když se teď pokusím přestat brát drogy a již si drogu nedám, jsou moje obavy na místě, nebo moje pocity jsou jen halucinací je můj momentální stav není život ohrožující ? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den, Mex.
Na dálku nelze úplně přesně odhadnout a také bez vyšetření lékaře, co se s Vámi skutečně děje. Zda jde nějaký somatický problém nebo zda zaútočila psychika.
Stavy, které jste popsala, nejsou zase až tak neobvyklé. Pervitin působí anxiogenně, to znamená, že může navodit úzkost a strach bez toho, aby k tomu měla dotyčná konzumující osoba dispozice. Často slýcháváme od klientů podobné popisování prožívání ,,dojezdů", mnohdy jsou tyto stavy opravdu tak silné, že daná osoba skončí v péči lékaře, protože má pocit, že nemůže dýchat, silně vnímá své srdce (tep, rytmus). Někdy se tímto vlivem silné úzkosti dostanou až do tetanické křeče (ty začínají brněním končetin) a které se moc nedají ovládnout vůlí i přesto, že si dotyčná osoba uvědomuje, že je tento způsob přivolán úzkostí nebo jinou nepohodou.
Pokud má konzumují osoba, úzkostné stavy ještě před tím, než začne pervitin užívat, je tam pravděpodobnost nástupu o to větší. Dalšími konzumacemi tyto stavy poté sílí na intenzitě. Stavy prožívají tak silně, že se bojí o svůj život. Většinou je tyto obavy dovedou díky nepříjemnému prožívání a silné obavě o život, k abstinenci. Pokud by ve Vašem případě šlo o tento problém, bylo by na zvážení, zda také pervitin z Vašeho života nevypustit.
Je dobře, že píšete. Netuším, zda si uvědomujete, na jak tenkém chodíte ledě. Konzumace drog jdou ruku v ruce s celou řadou problémů. Dřív nebo později je stejně budete muset, ať sama ze svého rozhodnutí nebo okolnostmi, začít řešit...
Pokud byste chtěla nějaké kontakty na specializované lékaře, které se na problémy nelegálních drog zaměřují a se kterými byste mohla probrat vše co prožíváte a zcela otevřeně pohovořit, napište, můžeme Vám doporučit nějaké kontakty.
Zatím se mějte hezky.
S pozdravem, MK