Pervitin a závislost na sexu
Winston
Dobrý den,
nevím si rady ohledně partnera a jeho zřejmě závislosti?
Před lety byl zavřeny v pokoji cele dny a kouřil pervitin a nespal cele dny a noci s tím ze provozoval různé praktiky s vakuovou pumpou a sledoval porno, v té době jsme spolu ještě nežili a přiznal se mi až po čase. Nyní spolu žijeme a máme dítě a přišlo to znovu. Začlo to tak ze v noci nepřišel domu až nad ránem, byl někde v autě a opět praktiky s pumpou. Poté samozřejmě vůbec doma nefunguje a vše je na mne! Svěřil se mi s tím,ze mu normální sex nic nepřináší. Dohodli jsme se ze to tedy zkusíme spolu, ze on si to zakouri a budeme se milovat atd. Tvrdil ze s vyvrcholením to konci, půjdeme normálně spát a další dny budeme spolu normálně fungovat. Ulehli jsme a v noci se vzbudim a on opět v obýváku u porna s pumpou. Další dny nefungoval a zjistila jsem ze i doma nadále sám pokračuje když jsem pryč. Ty dny jsou hrozne, jsem na vše sama, nevěnuje se nám, nespí. Trápí mne to jelikož si říkám ze to nemá žádné reseni do budoucna. Už nikdy nebudeme mít normální sex-sám mi to řekl a já jsem jen ve strachu kdy TO zas přijde. Jedna vec ze jsou to drogy a druhá jejich spojitost se sexem a třetí dopad a vliv na rodinu. Jak k tomuto přistupovat? Roky se nic nedělo a teď to přišlo a jsem bezradna. Zkusila jsem s nim nemluvit a byli jsme cele dny venku s dítětem a jen jsem zjistila ze si dal pokračuje doma. Dekuji za pomoc

Odpověděl: Amrit Sen
Winston, zdravím Vás,
vážím si Vaši důvěry a citlivě otevřené zpovědi. Chápu Vaši náročnou situaci, znepokojení, nejistotu i bezradnost. Ve hře je mnoho, spokojenost a štěstí Vaše i dítěte, vztah s partnerem. Internetové poradenství má své limity, není nad osobní pohovor.
Příběh, který popisujete, není tak ojedinělý, jak by se mohl zdát. Užívání pervitinu ve spojení se sexem, dokáže lidem, a to nejen těm s předpoklady k psychickým poruchám, nadělat  v životě, vztazích i erotice paseku.
Z toho, co píšete, nezaznívá, že by chtěl partner svoje užívání a související problémy, řešit. Bez jeho touhy po změně a usilovné práci na vlastním uzdravení, se k lepšímu nemůže nic změnit, ani kdybyste se Vy i zbytek světa svlékli z kůže a rozkrájeli na kousíčky.
Tím, kdo v tuto chvíli potřebuje podporu a pomoc, jste tedy předcevším Vy, co se bude dít dál, je na Vás. Necháte li "to" být, čekejte jen prohlubování problémů, odcizení a neštěsí.
Doporučuji Vám zavbolat do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo obdobného zařízení, které poskytuje bezplatné služby rodinným příslušníkům, parttnerům a blízkým uživatelů návykových látek a domluvte si termín schůzky.
Při osobním pohovoru, poi podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit a jakých chyb se vyvarovat, jak s partnerem komunikovat, zda jak se lze pokusit podpořit partnerovu motivaci k pozitivním změnám, kontaktu s odbornou podporou a případné léčbě. Především, jak v náročné situaci "ošetřit" sebe a dítě dříve, než Vás obě závislostní vztah a krizové soužití zničí.
Užívání pervitinu obrušuje city, dusí lásku, někdy mění člověka v otroka vysněných vášní a jejich realizací, na úkor sdílení prosté intimity, něhy a milování....
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem potřebné kontakty pošleme.
Jak je můžete, piodle oblasti a typu služby, zařízení, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se spojit s pracovnicemi naší specializované Poradny pro rodiče, partnery a blízké:
Poradna pro rodiče, partnery a blízké (PPR) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý - čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.vice.com/cs/read/sex-na-drogach
http://drogy.org/index.php/pervitin/pervitin-a-sex
http://old.planovanirodiny.cz/view.php?cisloclanku=2009111803
http://www.drogmem.cz/sub/memy/sex-na-ilegalnich-drogach/
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/69/58/Sex-na-drogach
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/418/sexualita-a-drogy.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/57/muzi-zeny-drogy-a-sex.html
http://edekontaminace.cz/clanek/1/190/o-sexualnim-zivote-na-jehle.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/115/dekontaminace-i_2010-sex.html
http://docplayer.cz/996226-Sexualita-drogy-sbornik-odborne-konference-praha-31-brezna-1-dubna-2011.html
Budeme rádi, když se ozvete as dáte vědět, jak Vám je, co prožíváte a jak se situace vyvíjí, také, jestli Vám odpověď byla užitečná.
Seberte všechnu kuráž a jednejte, kdyby cokoli, napište, jsme tu pro Vás.
Přeji Vám, malé, nebo malému i partnerovi vše dobré,
Amrit Sen.