Nizozemsko - řízení s THC v krvi
Keris
Dobrý den, chystáme se s kamarády vyzkoušel coffeshopy v Amsterdamu a jelikož tam jedeme autem, tak jsem se chtěl zeptat na dobu kdyz zase mohu řídit beze strachu s aktivním THC v krvi. Bere se zde maximální doba pod vlivem 18 hodin? Děkuji předem za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru, řídit pod vlivem THC nesmíte nikde v Evropě, ani v Holandsku, riskoval byste trestní postih. Znamená to, že když Vám vyjde pozitivní test, budete v průšvihu.
Přikládám přehled o detekovatelnosti THC:
Přítomnost THC se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, množství a kvalitě drogy, také na metabolismu každého testovaného, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Marihuana (THC)
Detekce z moči 1 - 30 dní, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní
Detekce z krve do 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní
Poté, co by Vám policie provedla orientační test, který by se ukázal pozitivní, by měl následovat test z krve, to znamená laboratorní test, který byste neměl odmítnout. Z jeho výsledku odborníci vyhodnotí, jestli jste řídil pod vlivem THC a byl aktuálně intoxikovaný - což bývá obvykle cca 12 h po užití, i déle, tedy i v době, kdy Vy sám se už intoxikovaný necítíte. Odmítnutí testu by se všemi důsledky "hrálo" proti Vám.
Doporučuji Vám tedy, jestli hodláte podniknout "drogovou" turistiku, jet raději stopem a do země, ani ze země nic nepřevážet. Jen tak se můžete vyhnout případnému konfliktu se zákonem.
Ještě k coffeeshopům, ani v Holandsku to není, jako dříve. Doba se změnila. Znamená to, že ve většině coffeeshopů si cizinec už legálně konopné drogy nekoupí, jsou už nějaký čas inovovanými pravidly určené, co se nákupu "materiálu" týče, výhradně pro místní komunitu.
Buďte tedy opatrný. Přeji Vám vše dobré,
Amrit Sen.