Zvládnu to sama?
Fave
Dobrý den.5 let užívám pervitin-šnupáním.V současné době každodenně.Nesnáším se za to,cítím jak se mění a hroutí má osobnost.Bez čáry nevstanu z postele.Ve 40ti vypadám na šedesát.Práci mám,přítele mám (přítel mírný alkoholik).Teď k dotazu...je možné dostat se z takto těžké závislosti sám,třeba jen docházením k psychiatrovi? V minulosti jsem už jednou přestala,ale vydržela jsem jen rok.Za sebou mám taky 15 ti letou závislost na jídle -bulimii.
Nevím kam se obrátit, potřebuju se vypovídat..potřebuju pomoct!!!!
Díky za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Fave, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaši hořkost i únavu z útrap, je moc fajn, že uvažujete nad tím s užíváním pervitinu "seknout" a uzdravit se.
5 let intenzivního užívání pervitinu je dlouhá doba na to uzdravit se ze závislosti ambulantní formou léčby, ale za pokus to určitě stojí.
Z mého pohledu potřebujete pobytovou, středně, nebo dlouhodobou pobytovou léčbu ve zdravotnickém zařízení, nebo terapeutické komunitě, kde umí pracovat s "duálními diagnózami", protože ve Vašem případě bude nutné vzít v potaz závažnou psychickou nemoc, o které píšete a "ošetřit" i ji.
Doporučuji Vám, než se rozhodnete co dál a budete zvažovat, lépe podnikat další konkrétní kroky k Vašemu uzdravení, zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatné služby, podporu a poradenství uživatelům návykových látek a domluvit si termín schůzky, není nad osobní pohovor.
Při něm, nesejde tolik na tom, jestli zvolíte adiktologickou ambulanci, AT poradnu, kontaktní centrum, nebo obdobné zařízení, Vás po podrobnějším seznámení se situací zkušení a vstřícní odborníci, s pochopením seznámí s možnostmi a typy léčby, doporučí konkrétní kroky, jak na to a zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měla vyvarovat. Můžete si domluvit průběžnější schůzky, abyste byla pevnější v kramflecích, dostala čas a prostor ke zvážení, co pro Vás bude nejlepší a případně se domluvila na dalším postupu, nebo terapii.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na bezplatné kvalitní služby v okolí a dosahu, obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
https://www.mujmindset.cz/nemoc/dualni-diagnoza/
https://cs.wikipedia.org/wiki/Du%C3%A1ln%C3%AD_diagn%C3%B3za
http://www.magdalena-ops.eu/cz/slu%C5%BEby-pro-z%C3%A1visl%C3%A9/l%C3%A9%C4%8Dba/program-pro-klienty-s-du%C3%A1ln%C3%AD-diagn%C3%B3zou
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/117/4793/Dualni-diagnozy-v-terapeutickych-komunitach-pro-zavisle-moznosti-a-meze-integrovane-lecby
http://www.klinikaeset.cz/verejnost/potize-lecba/kombinace-zavislosti-a-dalsich-poruch/
Rád bych Vás povzbudil, přes smutek a úzkost, kterou z Vašeho dotazu vnímám, máte dobře našlápnuto, nezůstáváte v náročné situaci sama, napsala jste nám.
Seberte všechnu kuráž a pokračujte, mluvte o tom, co Vás trápí a co prožíváte, nejlépe nejen s odborníky, ale také s někým z blízkých, kruhu rodiny, nebo přátel mimo komunitu uživatelů dog, uleví se Vám, získáte povzbuzení a inspiraci, kterou potřebujete, jak sůl.
Jsme v kontaktu s mnoha lidmi s příběhy, podobnými Vašemu, včetně těch s více diagnózami, kteří se uzdravili, nebo se uzdravují a stále jich přibývá. Jejich úspěch na často krkolomné cestě ke spokojenému, šťastnému životu v hezkých, kvalitních vztazích s blízkými, okolím i sebou samými, je povzbuzením lidem, kteří se rozhodují k závažným krokům, ale i pro nás v pomáhacích profesích.
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se cítíte, a jestli Vám byla odpověď užitečná, kdykoli, jsme tu pro Vás.
Držím palce! Amrit Sen.