Je to zavislost?
Jasina
Dobry den, prosim o radu, zda jsem zavisla ci ne? Jak je to leto, tak venku jsou otevrene zahradky, cloveka laka neco osvezujiciho, nebo prijdu z prace a s pritelem si jdem sednout, piju tedy cervene vino a k tomu colu,nebo i doma si dam vychlazeny cider, kdyz jsme nekde tak vetsinou vypiju tri dvojky vina s colou, kdyz jsme na koupalku, tak miluju toceny cider, tak tam dam max 2,kdyz prijedem rozhicovany z kola, taky se jdem zchladit drinkem (nepiju nic tvrdeho az na nejake akce jako grilovacka, oslava atd) nemam touhu na alkohol, nemyslim na nej, ale mam rada tu pohodu ze si sednu a k tomu si neco dam, i se stane, ze si nedam vunec nic, ale skoro kazdy den cider ci vino? Není to uz trochu moc? Mam i fajn zivot, sportuji, jsem aktivni,kdyz ridim-dokazdu odmitnout pritel si to pivko taky da kazdy den.. Ale ted si tak rikam, jestli uz nejsem zavisla? Dekuji za odpoved a preji hezky den.

Odpověděl: Amrit Sen
Jasino, zdravím Vás,
díky za důvěru, dobře, že píšete, zajímá Vás Vaše zdraví a stojíte o názor někoho dalšího, respektive odborníků.
Internetové poradenství má své limity, takto na dálku nedokážu já, ani nikdo jiný, posoudit, jestli jste závislá, či nikoli.
Důležité je Vaše znepokojení, ke kterému máte jistě důvody a je moc fajn, že jste schopná sebereflexe, což u lidí, kteří se pohybují na hraně, nebo se stali závislými, nebývá vždy obvyklé.
Doporučuji tedy zkusit některý z testů závislosti a co nejpoctivěji ho vyplnit. Poté nejen s ohledem na výsledek, ale především podle Vás samé, zvážit, jestli by nestálo za to, probrat situace s odborníky, není nad osobní pohovor.
Jak najít, podle oblasti a typu zařízení, kontakty na bezplatné poradenské a další služby, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Můžete nám napsat, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám konkrétní kontakty na bezplatné služby ve Vašem okolí a dosahu obratem počleme.
Užitečné odkazy, testy:
http://www.drogovaporadna.cz/alkohol.html
http://alkotest.drogy.net/test1.php
http://www.alkoholik.cz/zavislost/testy_zavislosti/alkoholismus_test_online_zdarma_22_otazek_s_vyhodnocenim.html
http://www.alkoholik.cz/zavislost/testy_zavislosti/index.html
Pokud byste situaci vyhodnotila tak, že je moudré ji řešit, doporučím Vám ještě navštívit, lépe navštěvovat mítinky svépomocného společenstvví uzdravujících se a uzdravených závislých, kde se díky vzájemné podpoře, přátelství, sdílení zkušeností a 12ti krokovému programu, daří mnoha generacím lidí, kteří mají, nebo měli problém s alkoholem, úspěšně dlouhodobě abstinovat:
A. A. - Anonymní alkoholici CZ
https://www.anonymnialkoholici.cz/
Přeji vám vše dobré, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.