tlak v hlave po extaze po tyzdni
karol
Dobry den, v piatok som uzil extazu, presnejsie cca 240mg MDMA. Tento model bol aj na rozbore v specializovanom laboratoriu a okrem MDMA a "lepidla" nezistili pritomnost ziadnej inej latky. Problem je, ze po siestich dnoch od uzitia sa citim ako mechom prasteny. Mam problem vnimat, formulvat dlhsie a zmysluplne vety a koncentrovat sa. Pocitujem tlak a diskomfort v hlave, no nie je to bolest. Predvcerom som vecer vypil asi 2-3 piva a rano som bol totalne mimo. Vedeli by ste mi prosim nejako vysvetlit, preco takyto stav prebieha? Este dodam, ze ecko som mal naposledy pred pol rokom a nekombinoval som to so ziadnymi inymi drogami, mozno zopar poldeci 2 hodiny pred uzitim extazy.
Dakujem.

Odpověděl: Amrit Sen
Karol, zdravím Vás,
díky za důvěru, chápu Vaše znepokojení, je na místě. Jestli jste skutečně aplikoval 240 mg čisté Extáze, je nasnadě, že jste se, kromě jiného, předávkoval, protože účinná dávka čistého MDMA se pohybuje cca od 80 - 160 mg max., spíše méně...
Stavy a potíže, podobné těm, které popisujete, známe. A to především od klientů, kteří v sobě z nejrůznějších důvodů nosí předpoklady k psychickým poruchám.
Většinou, pokud se takto zasažený člověk vyhne užití všech psychotropních látek a pečuje o sebe, se v horizontu dní, nejpozději týdnů, postupně stabilizuje a vrátí k psychické i fyzické kondici.
Bohužel se právě lidem, kteří jsou křehčí a predisponováni k zmíněným poruchám, někdy stává, že i jednorázové užití toho nejčistšího "materiálu", při dávce výrazně nižší, než uvádíte, že jim nejčastěji halucinogen, psychostimulant, ale i konopná droga dokáže nastartovat psychickou poruchu, rozvinout, nebo prohloubit psychické onemocnění, ze kterého se v krajním případě nemusí už nikdy úplně uzdravit, i kdyby po zbytek života žádnou drogu neužili.
Doporučuji Vám zachovat klid a držet zdravou životosprávu. Pokud se Vám v nejbližší době neuleví, neudělá lépe, nebo se Vám měly popisované potíže v nějaké formě, periodě, intervalu a intenzitě vracet, vyhledejte odbornou pomoc, nejlépe psychiatra - adiktologa, kterému vyložte karty na stůl. Stydět se nemusíte, nejste první, ani poslední, komu se něco podobného stalo a lékař bude povinnován ctít Vaše soukromí. Často může velmi rychle pomoci přechodné nasazení vhodných antipsychotik, v rámci současně probíhající terapie.
Co se Vám stalo a děje, berte jako jasnou zprávu Vašeho organismu, těla i psychiky, že pro Vás drogy nejsou to pravé. Nebudete li ji respektovat, může se Vám kdykoli stát, že se nadobro zblázníte, nebo že se mohou stát věci, které už nebude možné vzít zpátky.
Pokud byste se ještě někdy rozhodl hazardovat se zdravím a životem, držte alespoň základní zásady bezpečnějšího užití drogy:
Opatrnost je vždy zcela na místě. MDMA (Extáze) - (3,4-methylenedioxy-methamphetamin), není ani nevinná, natož bezpečná droga. V tabletách nikdy nevíte, s jakými látkami může být smíchaná, nebo čím je ředěná, často jde o velmi nebezpečné příměsi. U MDMA v krystalické formě, je těžké určit, nebo odhadnout její množství, tedy dávku, takže vždy existuje zvýšené riziko předávkování. Ani na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka, „sympatická" tableta, nebo „koule", kvalitu drogy nezaručuje. Stává se i to, že ani jedna ze zmíněných forem, vůbec MDMA neobsahuje.
Rizik, souvisejících s užíváním MDMA je celá řada, nejškoláčtější chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje. Porušení těchto zásad má za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a končit i smrtí.
Vyvarujte se rizikového sexu, vždy použijte kondom.
Pamatujte na to, že před užitím MDMA byste měl být vždy odpočatý, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc. Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas, něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Následně si poctivě odpočinout, zdravě a vydatně se najíst a napít, osprchovat, vyspat se. Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, také minerály, dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky. Vše koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Další užití drogy odložte na co nejdelší čas, snížíte tak riziko vzniku závislosti a umožníte organismu se zregenerovat.
Více se dočtete na stránkách naší poradny:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
Další informace zde:
http://www.extc.cz/extaze.html
http://www.extc.cz/riziko-predavkovani-mdma.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/293/je-extaze-zabijak-i-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/160-extaze-tak-trochu-jina-droga
http://www.drogy-about.estranky.cz/clanky/stimulanty/extaze.html
http://www.drogy.cz/extaze/kap-nasledky-uzivani-extaze.html
http://navykovelatky.cz/tanecni-drogy/extaze/
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je a jak si stojíte. Pokud byste měl zájem o kontakty na zkušené vlídné a vstřícné odborníky, přikládám odkazy, díky kterým potřebné kontakty na Slovensku dohledáte:
Drogový informačný portál, liečba závislostí SK:
http://www.infodrogy.sk/
http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
www.drogy.org
OZ Odyseus - Bratislava
http://www.odyseus.org/
Združenie STORM o.s.
http://www.zdruzeniestorm.sk/
Partnerské siete,
Platforma mimovládnych organizácií v oblasti drog:
Organizácie Plán B n.o, OZ Pomocná rukaOZ PrimaRE/set, o.z. a Združenie STORM, súčasťou Platformy mimovládnych organizácií v oblasti drog. Platforma sa usiluje spoločne podieľať na presadzovaní efektívnych riešení v oblasti drogovej problematiky.
Přeji Vám vše dobré, ať jste brzy fit,
Amrit Sen.