Jak se chovat k manželovi, který přiznal občasné užívání pervitinu?
AURora
Dobrý den,
manžel se mi přiznal, že jednou měsíčně bere pervitin. Chce to řešit, jsme objednání do poradny. Ale já netuším, jak se k němu teď chovat,abych nám ještě více neuškodila. Moc se s ním nebavim, jsem na něj naštvaná. Máme spolu děti, tak bych ráda rodinu udržela! Ale ne za každou cenu. Pokud uvidím, že se nesnaží. Děkuji

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Auroro,
díky za dotaz.
je moc dobrá zpráva, že oba chcete problém řešit a objednali jste se do poradny. Vypadá to tak, že oba máte zájem na zachování vašeho vztahu.
Jak se k manželovi máte chovat? Asi nejlepší a nejdzravější bude zcela autenticky. Pokud jste naštvaná, neskrývejte to. Buďte otevřená, snažte se nevytahovat staré křivdy. Nemusíte kolem něho ani chodit "po špičkách", ani být hysterická, nebo propadat tragickým chmurům. Otevřeností a opravdovostí nic zkazit nemůžete. Tím, že jste rozhodnuti problém řešit, jste na dobré cestě a frekvence užívání 1x měsíčně je velmi nadějná na dobré řešení.
Nepíšete, jak velké máte děti. Ty, pokud se mezi rodiči něco takového děje, změnu atmosféry většinou cítí a vnímají a mohou samy reagovat změnou nálady, třeba podrážděným chováním. I s nimi je dobré o emocích mluvit. Nemusíte explicitně zmiňovat příčinu, ale o tom, že se zlobíte by slyšet mohly. Vždyť v tom s vámi žijí.
Tolik obecné doporučení. Hodbně štěstí.
J.Chudomel