Odpověď
Jana
D den nenašla jsem odpověď k 724067.
A chtěla bych se na něco zeptat ,jak již píší o synovi ty naše problémy chtěla bych vědět zda lidi jako on mysli na své rodiče na mámu a na to jak ji to moc trápí vidět jiné kluky kteří mají děti staví baráky a můj syn tohle ,myslíte si ze si to uvedomuje nebo je pro nej stále droga na 1 místě ...?těch otázek mám víc ,vím ze huli trávu a pervitin snupe a kouří z alobalu ,myslím ze si nepicha tím jsem si téměř jistá a stále se mi vrací tohle a každý den s tím usinam. .a sice jak jsem již psala po 10 měs na ulici dostal byt ,zařízení ,přítel poplatil za nej dluhy 150 tis ,sehnal mu práci v Praze za 25 číst ,vydrželo to 10 měs ...pak další práce 2 měsíce ,a další 6 měsíců ,teď ta poslední 2 měsíce ..a to už ho přítel vyhodil z z bytu (neplatil nájem ) a tak je zpět na ulici ,pořád jsem mu říkala udrz si práci a být nikdo ti opakovaně nebude dávat šance uz jich bylo až až ....
Takže shrnuto intervaly v jeho pracích se zkracují ,je nespolehlivý zaspava, a má blbě nálady ,stále tvrdí ze nic nebere a poslední pervitin co měl u sebe před měsícem ze měl na prodej ...samozřejmě víme ze lze .
Tak a teď co ,přišla mu výplata ke me na účet ja mu z ní dala 450 kc a 10200 jsem dala příteli kterému dlužil na najmech, syn jel na policii a podal tr oznámení ,vím ze tento postup nebyl správný ale už neuhnu a ať se to řeší přes soud .
Jen plno kluků co tu znám odešli pryč jsou po světě a přestali mámu trápit ,jesli berou či ne nevím občas se tu objeví u rodičů ale makaji. .jen můj syn je stále tady po vesnici lidé z toho radost nemají ,nyní je to 3 dny co spal na zemi prý v prádelně v domě kde bydlím ...usinam A říkám si za chvíli zas zima kde a co s nim bude ,zmlati ho někdo už teď je vyhubly. .pak si vzpomenu na vše zle co mi řek ,,nadávky ,výhrůžky ,rozbitý dveře ,auto ....nechci už ty dveře otvírat jak to udělám buď po zbytek my ho života stále sem chodit pro peníz ,jidlo,a stále budu ve stresu protože do bytu uz ho nepustim ,jeho šílené agrese a výkyvy během chvíle me ničí ,deprimuji a bojím se o své zdraví ...dělám správně ??? Ale jak si to mám vyndat z hlavy to ..kde je co ji kde si vypere. ....? Jak mám na tohle přestat myslet ...
Nemohu pochopit ze když už ulici zažil opět tohle dopustil ,a vzivam se do pocitů člověka který teď nemá nic ,nemá peníze ,práci ,bydlení ,a me mámu kterou má jedinou na světě ...co dál co se mu honí hlavou ,bojím se ze to na něj dolehne a stane se tragédie ..moc se bojím .
Co mám dělat ? Ja ja

Odpověděl: Markéta Kordová
Jájo, opět Vás zdravím.
Omlouvám se, za pozdější reakci. Dovolila jsem si Vaše dva dotazy přeposlat kolegyni Mgr. Štěpánce Čtrnácté, se kterou jste již osobně hovořila v naší Poradně pro rodiče. Níže kopíruji odpověď.
Mějte se hezky, Markéta Kordová (koordinátor Drogové poradny)
Kopie:
Milá paní Jájo,
Kolegyně z drogové poradny si dovolila mi na základě Vaší návštěvy v Poradně pro rodiče přeposlat Vaše dotazy. Jsem moc ráda, že jste se v poradně cítila dobře a chtěla bych Vás povzbudit, abyste v kontaktu s námi pokračovala. Korespondenční kontakt totiž nikdy nemůže nahradit osobní návštěvu. Myslím, že cítíte správně, že řešení problémů se synem je "běh na dlouhou trať". Při Vaší návštěvě se mi zdálo, že situace pomalu nazrává k tomu, že po dlouhých letech, kdy jste se mu snažila všemi silami pomáhat, začínáte hledat jiné cesty a přístupy k synovi a jeho problémům. Rozumím tomu (a je to i má zkušenost s jinými rodiči), že opustit staré vzorce chování a nalézt nové, více vyhovující, je velmi obtížné. Člověk má často tendenci se znovu a znovu uchylovat k těm původním, a to i přesto, že nefungují nebo dokonce škodí. Je dobré, když o těchto procesech může s někým mluvit, protože v dialogu je snadnější odpovědi nacházet. Kromě toho si myslím, že je velmi důležité mít místo a prostor, kde můžete své starosti a obavy sdílet, protože být s nimi sama je těžké a zatěžovat jimi jiné vztahy může být po čase pro tyto vztahy velmi destruktivní. Sama píšete, že přítel má již Vašeho syna a problémů s ním plné zuby...
Pokud byste si tedy přála v kontaktu se mnou pokračovat, ozvěte se mi prostřednictvím níže uvedeného emailu nebo na tamtéž uvedených telefonních číslech. Nabídnu Vám nějaké volné termíny.
Píšete, že Vás neoslovila nabídka rodičovských skupin. To byla skutečně jen nabídka. Je čistě jen a jen na Vás, jakou formu kontaktu i četnost setkání s námi si zvolíte. O všem se s klienty domlouváme. Na druhou stranu rodičovské skupiny nabízíme už téměř třicet let a to proto, že s nimi máme velmi dobrou zkušenost. Také jsem za ta léta vypozorovala, že obavy před vstupem do skupiny jsou zpravidla větší, než jaká je pak realita. Drtivá většina klientů si na skupinu velmi rychle zvykne a její přínos velmi oceňuje. To ovšem neznamená, že by skupiny byly pro každého. Každopádně je zcela na Vás, zda je využijete či nikoli. Klidně můžete být v kontaktu jen prostřednictvím individuálních setkávání.
Zdravím Vás, přeji hodně sil a těším se případně na viděnou. Se srdečným pozdravem Štěpánka Čtrnáctá
Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
vedoucí Poradny pro rodiče
Žitná 51, Praha 1
www.sananim.cz
mobil: 739 268 527
pevná linka: 284 824 234