Léky v těhotenství
Ester
Vážená paní Ehrenbergerová, moc děkuji za Vaši odpověď s pod kódem 881151, užívání zolpidemu ve 27tt. Prosím o nějaký kontakt, na který bych se mohla obrátit. Moc moc mi pomáhatě. Děkuji, Ester

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den, Ester.
mohlo by pro vás být užitečné, aby vám někdo (lékař) napsal doporučení k hospitalizaci za účelem vysazení vysokých dávek hypnotik. Toto doporučení může napsat váš psychiatr / vaše psychiatrička (pokud máte), nebo (vzhledem k vašemu těhotenství) např. i váš gynekolog / vaše gynekoložka. Pokud o vašem nadužívání hypnotik váš gynekolog neví, určitě by se to měl dozvědět, i kvůli možným rizikům pro dítě.
Vysazení za hospitalizace by probíhalo buď na detoxu, nebo případně na akutním psychiatrickém oddělení, které najdete ve většině velkých nemocnic. Je možné si předem zavolat na příjem a popsat vaši situaci. Je ale důležité, abyste zdůraznila svoje těhotenství a ideálně si promluvila s lékařem - běžný nástup na detox se objednává přes pořadník, kde byste čekala několik týdnů, což ve vašem případě rozhodně není žádoucí.
V Praze jsou detoxy např. zde:
Psychiatrická nemocnice Bohnice: https://www.bohnice.cz/zakladni-informace/oddeleni-8-at-zeny/
VFN: http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/630/4363/Detoxifikacni-jednotka
Na problematiku psychofarmak v těhotenství se specializuje MUDr. Jan Hanka, který pracuje v ambulanci v Národním ústavu duševního zdraví (NÚDZ) v Klecanech u Prahy. Kontaktovat tuto ambulanci je možno e-mailem na ambulance@nudz.cz nebo telefonicky (+420) 283 088 244, 283 088 139, 283 088 140. Mohl by vám podat podrobnější doporučení ohledně léčby.
Pokud byste s tím nějak bojovala, nevěděla, kde začít, můžete také kontaktovat např. některé Krizové centrum, kde by vám mohli pomoci se zprostředkováním léčby. V Praze funguje CKI v Bohnicích (284 016 111) či RIAPS na Žižkově (kontaktní tel.: +420 222 586 768, linka důvěry: 420 222 580 697).
Možná to vypadá složitě, ale nevzdávejte to, s podporou se to dá zvládnout! Kdybyste ještě něco potřebovala, určitě se ozvěte, jsme tu pro vás!
Zdravím a držím pěsti!
T. E.
Ester, také Vás zdravím a dovolím se připojit.
Vaší situaci jsem telefonicky konzultovala s kolegyní PhDr. Ilonou Preslovou, která se specializuje na práci s matkami/uživatelkami. Možná by nebylo od věci začít jako první u ní, více Vaší situaci probrat a naplánovat co dál. Můžete zcela nezávazně a anonymně, konec června a celý červenec je k dispozici, ví o Vás (odkažte se na mě). Doporučuji to neodkládat!
Kontakty:
pevná linka: +420 220 80 31 30
mobil: +420 702 036 237
email:  pece.dite@sananim.cz
Tak se držte, kdyby cokoliv, zase napište!
Markéta Kordová (koordinátor Drogové poradny)