Tiky po pervitíne
eSko
Dobrý deň.
Mám snúbenca, bol na pervitíne 9 rokov. Prvé roky to bolo len občasné, no potom fúkal každý deň. Vždy len fajčil, a fúkal, nepichal si. Teraz je už 2,5 roka čistý. Prestal sám od seba, dokázal to bez liečenia. My sme spolu začali vzťah až keď bol čistý. Všetko bolo super, mame teraz ročnú dcérku.
Ide ale o to, že mu ostali tiky. S nohami musí stále niečo robiť, hlavne s prstami na nohách. Skáče mu sánka, keď je nervózny, má až dosť neprimerane reakcie, keď ho niečo nahnevá. Začalo to teraz, posledné mesiace. Nevie v kľude rozmýšľať, dosť zle zvláda stres, aj dosť schudol.
Môže to byť kvôli tomu, že bol na pervitíne? Alebo teda ako dlho sa telo dáva pokopy, po drogách? Ze ci to vôbec prejde... Alebo ci hľadať príčinu inde. Jeho to tiež hnevá, chce aj navštevovať psychológa.
Ďakujem krásne za odpoveď

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
díky za dotaz.
těžko soudit, zda a jaký podíl má užívání pervitinu v minulosti vliv na tiky a na jakýsi motorický neklid, který popisujete. Příčin může být celá řada. Schopnost organismu vypořádat se s nepříznivými vlivy (např užívání drog) máme každý dost odlišnou. proto nelze zcela plošně operovat s nějakým termínem, kdy již bude všechno v pořádku. Někdo se některých pozůstatků užívání nezbaví nikdy. 9 let užívání není málo. Nutno dodat, že i kdyby byla souvislost s užíváním pervitinu, není rozumné se domnívat, že potíže samy odeznějí. Rozhodně bych vám doporučoval navštívit odborníka. Buď, jak píšete, psychologa, nebo neurologa. Manžel v poslední době zhubnul, nejde mu řešit stresové situace, situace se tedy spíše zhoršuje, než zlepšuje. Návštěvu zbytečně neodkládejte.
Pokud se chcete ještě doptat, určitě napište.
Hodně stěstí J.Chudomel