Podpora
Andromeda
Dobry den,
Syn kouří min.2 roky trávu. Od mala je trochu impulsivni a má velmi nízké sebevědomí. Kouří denně. V poslední době je vybušnejši než jindy. Už se s nim pomalu nedá mluvit. Člověk musi odejít a nechat ho být. Kolikrát nevi co řekl před minutou. Nemá objektivní pohledy na nic. Při posledním výbuchu kvuli prkotině jsem to nevzdala a došli jsme az k tomu, že si přiznal závislost a že s tim chce něco udělat.
Ptám se jak ho já můžu v jeho rozhodnutí podpořit či mu pomoct?
Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Andromedo, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše odůvodněné obavy, strach a starost o syna, možná pocity bezmoci.
Je moc fajn, že píšete a ptáte se na podporu, protože tím, kdo ji v tomto čase potřebuje především, jste Vy.
Správně se ptáte, jak podpořit synovu motivaci k případným změnám a rohodnutí, chybí mi však zmínka o tom, která by to měla být.
Kdo nedokáže pomoci sobě, těžko může být užitečný někomu dalšímu, v souvislosti se synem, užívajícím drogy, to platí dvojnísob.
Doporučuji Vám tedy zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatné služby rodičům uživatelů návykových látek a domluvit si termín schůzky, nesejde tolik na tom, jestli zvolíte adiktologickou ambulanci, AT poradnu, kontaktní centrum, nebo obdobný typ odborné služby.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit a jakým chybám se rozhodně vyhnout.
Dozvíte se, jak se synem komunikovat a jak se lze pokusit podpořit jeho motivaci k pozitivním změnám a kontaktu s odbornou podporou a pomocí.
Také, jak v navýsost náročné situaci "ošetřit" sebe, abyste byla pevnější v kramflecích, dokázala žít vlastní život, nikoli život syna a nestala se spoluzávislou, aniž byste drogy užívala.
Myslete na sebe a nezůstávejte na všechno sama. Máte kromě odborníků někoho z rodiny, blízkých, okruhu přátel, s kým můžete Vaši zkušenost sdílet, podělit se, o koho se v případě potřeby opřít?
Naordinujte si činnosti a aktivity, které Vám přinesou radost, vyražte do společnosti, třeba jen tak, odreagovat se, uvolnit ventil...
Napište, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem potřebné kontakty na kvalitní bezplatné odborné služby obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, kontaktujte a domluvte se s pracovníky naší specializované, bezplatné Poradny pro rodiče:
Poradna pro rodiče PPR SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Pevná linka: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý - čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám i synovi vše dobré,
Amrit Sen.