extaze
kejmi
Dobrý den,
minulý víkend jsem snědla 3 extáze najednou. Normálně si je rozhodně nedávám a byla to fakt síla, ale všechno jsem zvládla.
Od neděle se ale cítím divně, potím se, mám stav jak kdybych si vzala velkou dávku antidepresiv (brala jsem v minulosti AD), jsem zmatená a malátná. Chvílema je mi na omdlení, tudíž jsem včera a dnes ani nešla do práce. Nemyslím si, že je tohle jenom nějaký dojezd.. Chci se tedy zeptat, co to může být a jestli je to vážné a nebo to prostě brzy přejde.
Děkuju za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Kejmi, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše odůvodněné obavy, dobře, že píšete.
Co se Vám dělo, nebo děje, není nijak neobvyklé, tím spíš, že jste porušila základní zásady pro bezpečnější užívání drog, respektive MDMA, tedy Extáze.
Podle všeho jste se předávkovala a reakce Vašeho organismu, těla i psychiky, je tedy naprosto adekvátní, což ale neznamená, že se "nic neděje", nebo dít nebude.
S největší pravděpodobností budete nejpozději v horizontu dní, nejdéle týdnů, v pořádku, pokud se vyhnete všem psychotropním látkám a budete o sebe pečovat.
Zkušenost berte jako jasný signál organismu, že pro Vás drogy nejsou to pravé ořechové s tím, že už navždy bude pro Vás existovat riziko, zejména v souvislosti byť i jednorázového užití minimálního množství té "nejčistší" drogy, zejména halucinogenu, psychostimulantu, nebo THC, že zažijete něco podobného, případně, že se dočkáte ještě závažnějších komplikací, které mohou končit kolapsem, nebo že se nadobro zblázníte.
Každý člověk je neopakovatelným orioginálem a drogy na něj mohou působit různě, stejně jako se mohou důsledky jejich užití, nebo užívání, u jednotlivců lišit.
Zejména lidem, kteří jsou křehčí, nebo mají z nejrůznějších důvodů předpoklady k psychickým poruchám, může i jediné užití nastartovat, rozvinout či prohloubit psychickou poruchu, či onemocnění, ze kterého se už nemusí nikdy úplně uzdravit, a to i v případě, že už následně žádnou drogu neužijí. Mohou se tak nadobro vyřadit z běžného života a trávit čas střídavě v pobytových zařízeních, či zamedikováni psychofarmaky, které je ochrání před nejhorším.
Píšete, že jste v minulosti užívala antidepresiva, což určitě mělo svůj důvod. Pokračování v užívání, nebo drogových experimentech by pro Vás bylo rizikovější, než tahat čerta za ocas.
Pokud byste se rozhodla přes všechna doporučení, ještě někdy drogy užít, rozhodně dbejte těchto doporučení:
Doporučuji Vám opatrnost. MDMA (Extáze) - (3,4-methylenedioxy-methamphetamin), není ani nevinná, natož bezpečná droga. V tabletách nikdy nevíte, s jakými látkami může být smíchaná, nebo čím je ředěná, často jde o velmi nebezpečné příměsi. U MDMA v krystalické formě, je těžké určit, nebo odhadnout její množství, tedy dávku, takže vždy existuje zvýšené riziko předávkování. Ani na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka, „sympatická" tableta, nebo „koule", kvalitu drogy nezaručuje. Stává se i to, že ani jedna ze zmíněných forem, vůbec MDMA neobsahuje.
Rizik, souvisejících s užíváním MDMA je celá řada, nejškoláčtější chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje. Porušení těchto zásad má za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a končit i smrtí.
Vyvarujte se rizikového sexu, vždy použijte kondom.
Pamatujte na to, že před užitím MDMA byste měl být vždy odpočatá, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc. Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas, něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Následně si poctivě odpočinout, zdravě a vydatně se najíst a napít, osprchovat, vyspat se. Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, také minerály, dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky. Vše koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Další užití drogy odložte na co nejdelší čas, snížíte tak riziko vzniku závislosti a umožníte organismu se zregenerovat.
Více se dočtete na stránkách naší poradny:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
Další informace zde:
http://www.extc.cz/extaze.html
http://www.extc.cz/riziko-predavkovani-mdma.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/293/je-extaze-zabijak-i-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/160-extaze-tak-trochu-jina-droga
http://www.drogy-about.estranky.cz/clanky/stimulanty/extaze.html
http://www.drogy.cz/extaze/kap-nasledky-uzivani-extaze.html
http://navykovelatky.cz/tanecni-drogy/extaze/
Kdyby měly Vaše potíže přetrvávat, nebo se v různých podobách, periodách a intenzitách vracet, rozhodně vyhledejte lékařskou podporu a pomoc, nejlépe psychiatra - adiktologa, a otevřeně mu sdělte vše, co může s potížemi souviset. Nikdo Vám hlavu neutrhne a když se zadaří, můžete být díky včasnému přechodnému nasazení vhodných antipsychotik a terapii, brzy v pořádku.
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, ať jste časně v kondici.
Držím palce, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.