Účinky Lexaurinu
Sisi
Dobrý deň.Užívam Lexaurin denne 2, niekedy 3 tabletky asi tak 3 mesiace kvôli panikám a úzkosťiam ale mám pocit,že mi to prehlbuje depresiu.Je pravda, že paniku mi to zaženie ale necítim sa po ňom psychicky dobre, dokonca som mala už aj samovražedné myšlienky a preto by ma zaujímalo či to je spôsobené tým Lexaurinom a či by nebolo dobré ho vysadiť aj keď mám strach pretože som čítala,že abstinenčné príznaky sú hrozné.Ďakujem za odpoveď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Sisi,
Lexaurin je benzodiazepin. Tento typ léků je primárně určený k léčbě opravdu velmi závažných úzkostných stavů, nicméně léčba by měla být krátkodobá. Není primárně určený k dlouhodobé medikaci.
Předpokládám, že máte lék od lékaře, a tak s ním neváhejte svoje potíže konzultovat s tím, že byste ráda medikaci, právě z důvodu rizika rozvoje závislosti a příznaků jako jsou myšlenky na sebevraždu a deprese, změnila/vysadila. Neodkládejte to! Ostatně uvádí se (zde v souhrnu údajů o přípravku), že léčba lexaurinem by neměla být dlouhá (cca ty 3 měsíce a to včetně postupného vysazení).
Samozřejmě mám v tomto směru málo informací. Může to být i tak, že má k déledobější medikaci váš lékař dobrý důvod, nebo vysvětlující klinickou zkušenost. Nebojte se proto ptát - lék užíváte na úzkosti, pokud máte obavu z užívání, vysazení, pak by o tom měl váš lékař vědět. Lidé se často obávají s lékařem o svých obavách mluvit, ale pokud o nich lékař neví, nemůže vám s nimi pomoci. Takže seberte odvahu a svěřte se. A pokud byste měla pocit, že vám lékař nenaslouchá, neváhejte a vyhledejte jiného, případně se ozvěte, někoho bych vám zkusila doporučit. Termíny objednání jsou často i několik týdnů, takže skutečně neváhejte!
S pozdravem,
Gabriela Minařík.