Odvykací stavy
Závislý
Dobrý den, před dvěmi měsíci jsem si dal doma svojí první extázi. Hodně mě to chytlo tak jsem ji začal užívat co druhý den. Jenže už mi k dosažení stejného účinku nestačí jedna ani dvě, ale potřebuju tři extáze. Takže mi to začalo hodně lézt do peněz tak jsem se rozhodl se na to vykašlat. Od mojí poslední extáze uběhlo 5 dní a celý den mám abstaky. Hroznou chuť na extázi, nic mě nebaví, jsem nervózní a podrážděný a hodně o sebe vržu zubama. Už jsem si docela seškrábal sklovinu. Jak cca dlouho to bude trvat než absťák přejde?

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den pane Závislý,
díky za dotaz.
Z popisu rychlosti vzrůstu tolerance (1 tableta, potom 2 a nyní 3) a rozvoje některých symptomů vzniku závislosti lze usuzovat, že vaše osobnostní výbava je postavena jako výrazně inklinující k závislosti. Znamená to, že byste se měl všem návykovým látkám zdaleka vyhnout. Všem včetně alkoholu. Proč jste zrovna vy takto vybaven nevím. Bývá to kombinací celé řady vlivů, psychosociálních, genetických, a jiných.
Jak dlouho budou vaše stavy, kterým říkáte absťák trvat, nevím. Obecně v řádu dnů, maximálně v jednotkách týdnu. Velkou chuť si něco vzít, tak zvané bažení, však můžete mít občas ještě dost dlouho. Nepřekvapilo by mne to. Taháte čerta za ocas...
Existuje síť odborných adiktologických pracovišť, kde by vám mohli poradit a pomoct. Asi byste se mohl v některém zastavit a promluvit si s nimi o sobě. Určitě tím nemůžete nic pokazit.
Taková pracoviště bývají v každém okresním městě. Nepíšete, odkud jste. V Praze vám doporučuji například Adiktologickou ambulanci SANANIM, kterou najdete v Praze 1 - více informací včetně kontaktů najdete zde http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html .
Pokud byste chtěl doporučit zařízení jinde, napište, která města jsou ve vašem dosahu.
Pokud se chcete ještě doptat, napište.
Jakub Chudomel