potrebuji poradit.
Mira
dobry den.Dcera 19let zacala rapidne hubnot a hubnout.Pry ze stresu z pritele.Dnes jsem se dozvedel ze bere pervitin uz delsi dobu.Byl jsem dnes u ni a vyptaval se co a jak.Meri 165cm a vazi neco kolem 40kg.Des.dozvedel jsem se ze i jeji pritel s kterym zije prodava pervitin a ona tak je u zdroje.Nevim jak dceru z te temnoty dostat a jak ji pomoci a dostat do nejake lecebny.Rodina je zoufala a tak schanim pomoc pro nas vsechny.

Odpověděl: Amrit Sen
Miroslave, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše obavy i znepokojení, strach o dceru, jsou na místě. Žádná univerzální rada neexistuje, tím spíš, pokud Vaše dcera zatím není změnám nakloněna a navíc je navázaná na distributora drog.
Proto Vám doporučuji situaci osobně probrat s odborníky, zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatné poradenství rodičům uživatelů návykových látek. Nesejde na tom, jestli si vyberete adiktoligickou ambulanci, AT poradnu, kontaktní centrum, nebo obdobný typ služby a domluvit si termín schůzky.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, a jakých chyb se vyvarovat. Jak s dcerou komunikovat, jak sladit přístup rodiny a jak se lze pokusit podpořit motivaci dcery k poziticním změnám a kontaktu s odbornou podporou a pomocí. V neposlední řadě, jak "ošetřit" sebe, protože tím, kdo v tomto čase potřebuje podporu a pomoc, jste především Vy a rodina. Kdo nedokáže pomoci sobě, těžko je užitečným někomu dalšímu, ohledně pomoci dceři, užívající drogy, to platí dvojnásob.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na bezplatné odborné služby v okolí a dosahu, obratem pošleme.
Jak je můžete vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud se budete objednávat na konzultaci, bude třeba domluvit se na tom, jestli přijdete sám, nebo lépe, s někým dalším z rodiny.
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak se situace vyvíjí, a zda Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám i dceři vše dobré,
Amrit Sen.