Řízení a marihuana
Franta57
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, kdy můžu normálně řídit automobil, aniž bych měl strach z policistů, že bych nalizal a přišel o řidičský průkaz. Je mi 19let,mám 90kg a poslední rok a půl kouřím marihuanu denně, dá se říct po velkých množstvích. Děkuji za odpověď
F.

Odpověděl: Amrit Sen
Františku, zdravím Vás,
díky za důvěru. Je fajn, že se ptáte.
Otázkou zůstává, jestli kvůli obavám o sebe a kvůli připadnému trestnímu postihu, nebo z ohledu k ostatním, které byste mohl případně ublížit a ohrozit je na majetku, zdraví i životě. Snad, tedy doufám, z obou důvodů...
Přehled detekovatelnosti THC, obsaženého v konopných drogách:
Přítomnost THC se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, množství a kvalitě drogy, také na metabolismu každého testovaného, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Detekce z moči 1 - 30 dnů, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dnů
Detekce z krve do 14 dnů, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dnů
Detekce ze slin, obdobná, jako z krve.
Stačí takto?
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/trestni-zakonik.html
Co možná tušíte:
Řízení pod vlivem návykové látky může být posuzováno jako přestupek, nebo i jako trestní čin.
Za řízení pod vlivem návykové látky hrozí ve správním řízení pokuta od 2 500 Kč do 20 000 Kč, zákaz řízení na 6 měsíců až 1 rok a ztráta 7 bodů.
V případě odmítnutí podrobit se zjištění, zda řidič řídil vozidlo pod vlivem návykové látky hrozí řidiči ve správním řízení pokuta od 25 000 do 50 000 Kč, zákaz řízení na 1 až 2 roky a ztráta 7 bodů.
Pokud by bylo bylo posuzováno jako trestný čin ohrožení pod vlivem návykové látky, hrozí trest odnětí svobody až na 3 roky, zákaz řízení na 1 až 10 let, případně peněžitý trest.
http://poradna.asociace.org/pravni-informace/rizeni-pod-vlivem/
Pokud byste měl nyní, nebo v budoucnu v plánu řídit a měl problém s "hulením" "seknout", nebo je korigovat tak, abyste mohl bezpečně řídit, napište, můžeme se společně podívat, jak na to.
Další užitečný odkaz, na web, který bude fajn projít:
https://koncimshulenim.cz/
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe i účastníky silničního provozu, opatrný.
Hezký zbytek Velikonoc, Amrit Sen.