Dlouhý spánek
Evina
Dobrý den chtěla bych se vás zeptat jak poznám ,že přítel bere drogy ...pořád se zasekne na jedné věci ,je po noční směně a nepotřebuje spát má hodně energie ,ale potom dokáže spát 30hodin v kuse ....

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
vše, co popisujete, by mohlo být příznakem spojeným s užíváním stimulancií, nejpravděpodobněji pervitinu. Lide po jeho užití dokáží mnoho hodin nespat, zasekávání se na určité činnosti rovněž patří mezi klasické příznaky, stejně tak i mnohohodinový spánek po vyprchání účinku drogy. Často k tomu patří ale i další projevy ... během činnosti dotyčný nepotřebuje pít ani jíst, zatímco po vyprchání účinku obojí dohání. Pokud drogy neužívá po celou dobu vaší známosti, nejspíš byste si všimla i změn nálad, omezení kontaktů s přáteli, změna zálib, nejspíš byste zaznamenala i změny v chování, sexu, v oblasti financí.
Přesto je tu možnost, že by mohlo jít i o jiný problém - například psychiatrického původu.
Níže vám posílám odkaz na informace ohledně pervitinu, ale také informace pro blízké uživatelů drog. Prostudujte si je, promyslete a pak se klidně znovu ozvěte. Pokud byste měla i nadále pocit, že nejspíš užívá přítel drogy, pak by bylo dobré si s ním promluvit, případně se obrátit na poradnu pro blízké uživatelů drog, kde by vám pomohli se na rozhovor připravit. Co vy na to?
Zde slibované odkazy:
informace o pervitinu - zde
informace pro blízké uživatelů drog - zde
informace ohledně možností testování - zde
Budu ráda, když se znovu ozvete.
Zdraví,
Gabriela Minařík.