Jak ulevit abstakum?
StopKurak
Dobry den. Jiz 24 hodin jsem si nezapalila ale zacina to byt hruza. Je mi zima, nekdy strasne vedro a den mi pripada strasne nekonecny. Take citim unavu a vysokou. Nejradsi bych si zapalila ale vim, ze kdybych na to sahla, tak se toho nezbavim a ja se toho zbavit chci, komplikuje to zivot ale abstaky jsou hruza. Jak se jich mohu vyvarovat nebo zmirnit je? A take, za jak dlouho ,asi po roce a pul koureni, odezni abstaky? Predem dekuji.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, StopKuraku,
předpokládám, že mluvíte o vysazení klasického tabáku, resp. cigaret, je to tak?
To, co prožíváte, jsou skutečně nejspíš abstinenční příznaky související s vysazením. A věřte, že vím, že mohou být velmi nepříjemné. Bohužel pro vás ale nemám mnoho rad, které by nějak zaručeně fungovaly. Každý jsme jiný a tak každému z nás pomáhá něco trochu jiného. Nicméně obecně může pomoci mít možnost s někým mluvit, osobně nebo po telefonu, být v přítomnosti lidí, kteří mě podpoří a nebo naopak přivedou na jiné myšlenky. Záleží na tom, co pomáhá vám ... někomu pomáhá se hýbat, chodit, nějak se zaměstnat, být mezi lidmi. Jiní lidé jsou naopak raději sami, odjedou mimo město a bez zásob cigaret a téměř o samotě vydrží to nejhorší. Jsou lidé, kterým pomůže medikace, někomu bylinkový čaj na zklidnění (meduňka). Prostě je to různé.
Pro rady se můžete obrátit na některé stránky, kde najdete rady od těch, kteří si prošli něčím podobným. Můžete se obrátit na Národní linku pro odvykání kouření (ale bohužel nyní přes svátky netuším, jak fungují). Můžete se zapojit do online programu. Na vše posílám níže kontakty.
Národní linka pro odvykání kouření 800 350 000, po- pá 10-18:00 a jejich web, na spodní části najdete i zajímavé úkoly, které vám mohou pomoci ujasnit si motivaci a podpořit vás ve vašem rozhodnutí
stránky STOP KOUŘENÍ
stránky KUŘÁKOVA PLÍCE a podkapitola Odvykání plná rad, tipů a zkušeností
stránky Adiktologie s online intervencí zaměřenou na odvykání od tabáku ... můžete si přečíst informace, zeptat se, otestovat a nebo rovnou zapojit do svépomocné aplikace pro zvládání závislosti na tabáku
Snad tedy v tuto chvíli alespoň takto. První krok, tedy přiznání si problému, máte za sebou, stejně tak i zvažování a rozhodnutí něco změnit ... k tomu vám gratuluji. Teď jde tedy v prvé řadě o to vydržet! Věřte, že bude líp! A hlavně neházejte vše za hlavu v případě, že byste uklouzla ... nemusí to být nutně záminka pro návrat ke kouření, ale třeba i moment, kdy se poučíte a lépe připravíte.
Držím palce a kdyby cokoli, napište.
Gabriela Minařík.