Ritalin a soustředění
Alex
Zdravím mám dotaz je trestné užívání ritalinu pro účeli jako užívání v době učení a jiných aktivit vyžadujících soustředění?
A jak je to s prodejem ?
Zneužívání Ritalinu které nenormálně používají lidé,kteří si takto léčí ADHD ? Slyšel jsem že je to celkem účinné a chtěl bych to zkusit bojím se jen kvůli tomu prodeji kde to seženu zda to není trestné?

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
samozřejmě, že to trestné je. Jediná legální možnost jak se dostat k léčivým přípravkům je výdej v lékárně (v některých specifických případech u lékaře či v jiném zdravotnickém zařízení). Navíc methylfenidát (Ritalin) je kontrolovanou substatncí a jeho preskripce je vázána na lékařský předpis označený modrým pruhem.
Pokud jde o farmakologický účinek na jedince bez ADHD, pak je tento účinek stimulační - nedokáži si představit, že by někdo byl schopen se učit při užití centrálně stimulačních látek... Učení je proces, který vyžaduje mnohem více než jen sezení a čtení učebních materiálů. Stejně jako je nutné vlastní učení je potřeba také i spánek, protože spánek je až fáze, kdy se informace ukládají a vytváří se paměťové stopy. Je to jednoduché, pro studium někdo vlohy má, jiný nikoli a nedostatek vloh nelze nahradit ani za pomocí farmakologie...
Stačí takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec