zavislost
renna
Dobry den,jsem zavisla na zolpidemu uz 5rok....jsem zoufala,nekdy uz i 4 denne, jsem bez prace,mam sice spoustu znamich ,ale nevedi to. Nekdy mam uz chut se zabit,zkousela jsem je vysadit,ale ten stav je silenost. pomozte prosim. Jarka

Odpověděl: Jiří Tupý
Dobrý den Jarko,
je dobře, že jste napsala a nezůstáváte tak se svým problémem sama. Věřte, že pokud si budete chtít nechat pomoct, nad závislostí můžete vyhrát. Píšete, že už pět let užíváte Zolpidem. Sama asi víte, že jde o lék užívaný ke krátkodobé léčbě nespavosti. Pokud se však užívá delší dobu, vzniká na něm závislost a při pokusech o vysazení se dostavují nepříjemné abstinenční příznaky, o kterých sama píšete. Také uvádíte, že Vás někdy napadají myšlenky na sebevraždu.
Vezměte prosím kontaktování naší poradny jako první krok ke změně a abstinenci s výhledem návratu do normálního, spokojeného života. V tuto chvíli bychom Vám doporučili kontaktovat některé ze zařízení ze sítě adiktologických služeb, např. adiktologickou ambulanci. Tam je možné konzultovat s adiktologem, psychologem, terapeutem a ve Vašem případě také s lékařem (psychiatrem) specializujícím se na léčbu závislostí. Pokud užíváte Zolpidem pět let, je dobré si s jeho vysnižováním a vysazením nechat poradit od lékaře. Závislost na hypnotikách a podobných lécích s sebou nese silnou tělesnou složku závislosti. Jejich náhlé vysazení bez dohledu odborníka s sebou může nést i zdravotní rizika, dostavuje se odvykací stav, v extrémních případech také doprovázený deliriem. Proto je na místě vyhledat odbornou pomoc. Zolpidem není bezpečné a nenávykové hypnotikum, za které byl dlouho považován! To, že je Zolpidem legální, ještě neznamená, že není návykový a nebezpečný; podobně je tomu s alkoholem...
Pokud byste si chtěla o věci ještě promluvit, můžete zavolat na naši poradenskou linku, která je v provozu každý všední den v čase 13:00-17:00 na čísle 602 666 415.
Když napíšete, odkud jste, rádi Vám obratem pošleme kontakty na zařízení ve Vašem okolí.
Budeme také rádi, když napíšete, jak se to s Vámi vyvíjí.
Držíme Vám palce.
Jiří Tupý