Detox
Dawell
Dobry den
Jsem uživatelem cca 15let ČÉGA-C10H15N...
JE MI 28 A PRACUJÍ JAKO MECHANIK...OTAZKA ZNI TAK ZE BYCH RAD DETOX...EXIST.NĚCO TAK ABY ME TO NEOMEZOVALO VYKONAVAT ZAMĚST.????
VÍM ZE U ME JE POTŘEBA KLINICKA ODMAŠŤ....
DÍK ZA ODP.
ZNK PRODUCTION 😈

Odpověděl: Jiří Tupý
Dobrý den Dawelle,
reagujeme na dotaz, který jste nám včera položil. Píšete, že jste dlouholetým uživatelem pervitinu (C10H15N) a rád byste absolvoval detox. Zároveň byste rád, aby Vás to neomezovalo v zaměstnání.
Nejprve k Vaší otázce. Detox u nás probíhá na specializovaných detoxifikačních jednotkách, které jsou součástí nemocnic. Člověk se během relativně krátké doby vyčistí od drogy a zvládne odvykací syndrom ("absťák") pod odborným dohledem zdravotníků specializujících se na léčbů závislostí. Podle typu užíváné návykové látky, délky drogové kariéry a celkového zdravotního (tělesného a psychického) stavu trvá detox různě dlouho - od několika dnů až po maximálně několik týdnů. Zde naleznete podrobnější informace o detoxu:
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba/detoxifikace.html
V tomto seznamu naleznete seznam pracovišť po celé České republice, kde je možné detox absolvovat:
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=5&r=#result
Nyní dovolte několik důležitých poznámek "navíc". Pokud jste se dostal do fáze, že se svou závislostí chcete něco dělat, měl byste vědět, že detox je pouze začátek cesty, pouze vstupní brána na cestu ke změně. Je to důležitá složka léčby, ale sama o sobě nedostačující. Je dobré ho vnímat jako podmínku ke vstupu do léčby; sám detox však léčbou v podstatě není a pokud na něj nenavazuje další léčba, bývá mnohdy i zbytečný, resp. člověk obvykle znovu padá do předchozího způsobu života bez větších změn k lepšímu.
Po detoxu obvykle následují další typy péče, jako je léčba závislosti v psychiatrických nemocnicích nebo terapeutických komunitách. Jinou alternativou je intenzivní ambulantní léčba v adiktologických ambulancích nebo jinde. Pokud člověk užívá drogy mnoho let, nějakou dobu zabere také léčba. Jedna věc je překonat abstinenční příznaky, další věc je změnit svoje návyky, svůj způsob zvládání nepříjemných emocí, řešení konfliktů, trávení volného času atd. Je to otázka měsíců, někdy i let. Čím delší a intenzivnější léčba je, tím vyšší šance je na úspěch.
Každý člověk žije neopakovatelný a originální příběh. Proto je pro každého vhodný trošku jiný typ a průběh léčby. Abyste i Vy poznal, co je pro Vás v tuto chvíli nejvhodnější, můžete se obrátit např. na kontaktní centrum pro drogově závislé - tam je možné objednat se na bezplatné a pokud bude třeba, tak i anonymní konzultace, během nichž můžete s odborníkem probrat svou situaci podrobněji a mít průvodce, který Vás bude provázet na cestě ke změně. Odkud jste? Rádi Vám pošleme kontakt na tato zařízení ve Vašem okolí.
Pokud Vás ještě cokoliv napadne, napište. Zdá se, že nyní uvažujete o změně, tak toho využijte!
Jiří Tupý