Trava a schizofrenia
Xxx
Dobrý deň,skúsila som marihuanu prvýkrát a zmiešala som ju s alkoholom. Mala som veľmi divné stavy ako keby som mala schizofréniu ale veľa veci si nepamätám Napr. Niečo som vravela a potom ako keby ma preplo a nepamätam si nič. Od reči kamarátov mi vraveli že som rozprávala niečo a potom som úplne odveci zmenila tému. Potom som sa ako keby opäť zobudila s tým že som chcela povedať mojej kamoške niečo zle a medzitym ako som jej to vravela som sa zobudila a nedokončila som vetu a bola som zhrozená že čo som jej chcela povedať no potom ma opät vyplo a kamoška mi vravela že som jej to dopovedala (čo si tiež nepamätám) neviete čo to mohlo byť? Pripadá mi to ako keby som vtedy mala rozdvojenu osobnosť

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý deň.
V prvom rade schizofrénia nie je rozdvojená osobnosť, ako sa často traduje, ale porucha vnímania a myslenia. Inak ja si myslím, že ste sa proste dost zhúlila, viac by som to neinterpretovala. To sa stáva, nabudúce buď menej alebo vobec a keď to inak nejde, tak hlavne nekombinovať, ani s alkoholom. V praxi sa najčastejšie stretávam s rozvojom psychotických porúch (kam patrí aj schizofrénia) pri častom užívaní kanabinoidov, je to častejšie ako u pervitinu. Ale tam ide o to, že stav trvá, aj keď je človek čistý, čo nie je Váš prípad.
S pozdravom,
VP