Kontraindikace léků
Togog
Dobrý den. Jsem bývalí uživatel opiátů, nyní užívám psychiatrické léky. Venlafaxin 150mg ráno k tomu Rivotril 2mg, večer Venlafaxin 75 mg, Rivotril 2mg a mirtazapin 30mg.
Mám doma náplast fenatalinu 100 mg, bolí mě hodně záda. Hrozí nějaké nebezpečí ? Jinak opiáty jsem neměl 5 let a na psychiatrii se léčím taky 5 let. Díky za rady.

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den.
Pokud jste bývalý závislý uživatel opiátů, který dlouhodobě abstinuje, tak bych fentanyl moc nedoporučovala. Fentanyl  jako silný opiát může se u Vás spustit craving, případně může dojít k recidivě závislosti. Co je ale důležité - 100mg je příliš, pokud teď abstinujete, tak maximálně 25mg, spíš bych ale doporučila jenom 12,5mg, co je bezpečná dávka pro člověka, který neužívá opiáty. Pokud se ptáte na kontraindikace, tak jedině opatrně s tím Rivotrilem, nedoporučuje se kombinovat s tlumícímy léky, kam fentanyl patří, ale pokud Rivotril užíváte dlouhodobě a jste na něho zvyklý, tak závažnou kontaindikaci nevidím, kromě dávkování fentanylu!!! Je hodně úmrtí při předávkování fentanylem celosvětově, není to nic vzácné, tak to nepodceňujte.
S pozdravem,
VP