Extáze
TomiNoo
Dobrý den, můj dotaz se bude týkat ohledně extáze a jejím účinku. Včera odpoledne jsem si vypil jedno víno celé, hodinu poté jsem si vzal nějaký prášek (údajně opiát - na předpis)
2 hodiny poté jsem si vzal půlku extáze, byla to modrá Barcelona. Stavy byli fajn, dalo se to zvládnout, ale teď je již 5 ráno, a já nemůžu spát. Kolem dvou hodin jsem se vzbudil a cítil jsem nával energie, najednou jsem nemohl vůbec usnout, pak jsem asi, nevím, jak dlouho, přemýšlel o všem možném, měl i menší halucinace. Třeba, že mám strašně zkreslený pokoj,... Teď je již 5:53 ráno a já nemůžu spát, necítím únavu.. Srdce mi tluče hodně.... Nevíte, čím to může být?

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
informace opiát na předpis je bohužel dost neurčitá na to, aby se dalo konkrétně odpovědět. Opiáty obecně tlumí, ale nemusí to tak být vždy, je mnoho lidí, které spíš opiáty "nakopnou". I když máte hodně předchozích zkušeností, možná jste i sám odpozoroval, že zážitky jsou často různé i při stejných dávkách a stejných drogách. Proto se mluví často o setu a settingu. Halucinace nemusí vzniknout jenom při užití něčeho nebo vrámci patologie (psychické nemoci), ale běžně i u zdravých lidí např. vrámci vyčerpání, únavy, atd., i když abysme byli přesní, jde spíš o pseudohalucinace (něco mi říká, že tohle je jenom zkreslený vjem, pravé halucinace nerozliším od reality). Jestli mohlo jít o nějakou příměs nebo ne, to může posoudit jenom toxikologický rozbor, cokoliv jiného by byly jenom spekulace .. ano, může i nemusí. Pořádně se vyspěte, dejte si chvilku pauzu a pokud by se tyhle stavy opakovali, tak se zamyslete, jestli byste si nedal delší pauzu.
S pozdravem,
VP