Marihuana a léčba bolesti
janina
Dobrý den, léčím se nyní onkologicky s meta na játrech a kostech.Mívam bolesti kosti a nechci užívat ibuprofeny a léky jako takové.Domnivate se,ze by pro mě bylo vhodné užívání marihuany?Nejsem kuřák a ani nepiju alkohol,takže jsem uvažovala o užívání v podobě kapek nebo sušenek,samozřejmě pouze při bolesti a v malém množství.Slysela jsem,ze marihuana snižuje imunitu a někde se i uvádí škodlivost na játra,tak abych si nakonec ještě neublizovala více než s léky...Dekuji

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
psychiatr může sice předepisovat konopí pro léčebné účely, ale na Váš dotaz by Vám spíš odpovědel lékař se specializací na léčbu bolesti. Marihuana (THC) má prokázaný pozitivní efekt při zvracení při chemoterapii. Co se bolesti týče, tak ano, je to jedna z indikací léčebného konopí, dokonce se uvádí hned na prvním místě - chronická neutišitelná bolest spojena zejména s nádorovým onemocněním, co je Váš případ. Vzhledem k tomu bych se poklesu imunity nebála, pokud by to bylo s imunitou tak závažné, tak by konopí nemělo v indikacích léčbu bolesti u nádorového onemocnění.
S pozdravem,
VP