Hepatitida C
Patina80
Dobrý den, v roce 2002 mi byla zjištěna HEPA C. Ihned jsem začala s léčbou. Po roce užívání Alvuferonu jsem byla vylecena. Po celou dobu léčby a následně několik dalších let jsem abstinovala.
Bohužel v roce 2009 jsem s užíváním opět začala, takže 10 let opět užívám dogy a to denně.
Asi od roku 2014 mám zdravotní problémy. Souvisí s náhlou slabosti, pálení kloužou, migréna, zimnice.
Byla jsem u lékaře a krevní testy v normě, rentgen páteře v normě.
Teď mě čeká utz jater a žlučových cest.
Zajímá mě co mi může hrozit a jak moc ovlivní uspaný virus hepa C me užívání drog.
Velice děkuji za odpověď. Je super mít komu napsat.
Děkuji.

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
tohle je spíš otázka na gastroenterologa, než na psychiatra. Dle studií se zdá, že RNA hep. C virusu v těle zůstává, ale nereplikuje se. Já sama v praxi jsem se nesetkala s tím, že by někdo, u koho byla hep. C zaléčena, se sama od sebe opět rozjela, ale je možné, že gastroenterolog-hepatolog by řekl něco jiného. Vy sama ale musíte vědět, jestli jste se chovala rizkově od doby, co opět užíváte, nebo ne. Jednou překonaná hep. C nezakládá imunitu k nové nákaze, takže není nic neobvyklého, že jednou zaléčený člověk se opět nakazí. Víc Vám řekne Váš lékař po provedení všech odběrů a znalosti výsledků, všechno ostatní by byly teď jenom spekulace.
S pozdravem,
VP