strach
adela
dobry den, mam takowy dotaz. Asi pred pul rokem sem hulila, bylo to ale hrozny, ne jako driw, kdy sem byla wysmata atd. mela hrozny stawy, bylo mi strasne na omdleni a bala sem se ze se mi neco stane.. od ty dobry sem se uz hulit bala. Dneska sem si dala speka znowu a zas ty samy stawy!!:( Pritom lidi co to taky hulili byli w pohode. tak sem se chtela zeptat, cim to muze byt..? Protoze nikdy driw se mi to nestawalo. A to sem asi pred 3/4rokem prestala brat extaze, pr. sem se zacala bat, ze se mi pak neco stane, sem totiz hroznej stresoun:) A druhy dotaz: myslite ze kdyz beru antikoncepci a hulim nebo beru extaze, ze to muze nejak hodne wadit?? Omlouwam se za takowyhle otazky...:) Dekuju za odpowed.

Odpověděl: Jakub Minařík
Jesrti jste "strašnej stresoun tak to může být docela dovré vysvětlení stavů, které po halucinogenních drogách popisujete. První zážitek se udal víceméně náhodou, z nějaké jiné příčiny, další intoxikace směřovala tam, kde jste už byla. Stává se to. Blbá zpráva je, že se vám tyhle stavy, pokud pohulíte budou opakovat. Takže možná nehulte. Bude to bezpečnější, předejdete tím tomu, abyste si neopatřila jiné potíže, kteríé by se vám pak mohli objevovat i když nehulíte. S EXT by to mohlo být podobné. Užívání MDMA nemělo ohrozit účinnost hormonální antikoncepce. Účinek ovšem mohou snížit jiné látky, které jsou zcela jistě uvedeny v příbalovém letáku (obvykle uváděná jsou antibiotika, léky pro léčbu epilepsie). Na další informace se můžete zeptat anonymně prostřednictvím on-line poradny na www.hormonalniantikocepce.cz. O nebezpečnosti kombinace MDMA a hormonální antikoncepce jsem nikde nenalezl jedinou zmínku, nicméně, nelze vyloučit, že interakce s konkrétním preparátem existuje, jen není popsaná. Pokud byste o tom chtěla vědět něco víc, tak se můžete obrátit na www.3lf.cuni.cz/drogy (Farmakologický ústav III. LF UK v Praze).