Jak na fetnu
Jirka
Dcera je již dlouhodobě závislá.Na čem nevím,ale jistě pervitin,prášky a kdoví co ještě.Pracovat nechce a když tak týden,max 14 dní,pak ji vyhodí.Doma si s někým povídá-mám podezření na schizofrenii.Prošla již psych. léčebnou,včetně komunity v Bílé Vodě.Ma nás rodiče je sprostá,vulgární a došlo i na fyzický útok na mou osobu.Po přivolání policie a zách.služby,byla odvezena na psychiatrii a následně propuštěna že je pod vlivem drog,ale nechce se léčit tak ji propustili.Názor policie byl "vyhoďte ji".Má u nás trvalé bydliště které jí nelze zrušit takže za asistence policie ji do domu musím pustit.Takže jak vyhodit.Léčit se nechce.Rostou jí dluhy za mob.telefon.Já jsem dříve dluhy doplatil a tel.paušál zrušil,jenže obratem si u O2 udělala nový a je nezajímá jestli pracuje.Takže shrnuto co s tím.Psychicky jsme se ženou na dně a je jen otázka času kdy dojde k nejhoršímu.Zatím slyším pouze "vyhodit na ulici"ale jak?!Dík i za malou raduJirka

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
situace, kterou popisujete je už hodně závažná, ale není pro Vás neřešitelná. Myslím, že zcela správně uvažujete už tak, abyste ochránil sebe a manželku, dcera si bude muset pomoct momentálně sama.
Rozhodně bych doporučovala neplatit za dceru už ani korunu dluhů, je to jako když peníze vyhodíte do kamen. Co se týče zbavení trvalého bydliště, je několik cest, nejlepší je vždy informovat se přímo na úřadě, kam spadáte, většinou dobře poradí, jak vše řešit. Také bych doporučovala toto i ostatní otázky probrat s někým, kdo se ve věci závislostí orientuje. Mohlo by Vám to zároveň pomoci přečkat složité období lépe.
Podle popisu je dost pravděpodobné, že dcera má toxickou psychózu, tedy onemocnění způsobené drogami a do velké míry podobné projevy schizofrenii, naštěstí však mizící poté, co se drogy vysadí. Jediným řešením je abstinence a léčba. Nevzdávejte se a kdykoliv, kdy bude dcera Vás nebo i sebe ohrožovat, volejte znovu a znovu policii a záchranku. Jedině tak se ukáže, že to opravdu není banalita.
Pokud byste měl zájem, můžete se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky nebo mailem, kontakty najdete na stránkách.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková