Zavislot na drogach
Joja
Dobry den, muj pritel (39 let) je zavisly na drogach - nevim presne na kterych, tvrdi mi, ze nyni kouri kokain. Dozvedela jsem se to teprve pred 3 mesici (zijeme spolu skoro 3 roky). Drive se mi priznal, ze v minulosti bral nekolik let drogy - heroin (kouril ho) a do toho kouri (stale) marihuanu. Kdyz jsme se poznali, tak pry jiz drogy nebral, ale jak jsem jiz psala, pred par mesici jsem se dozvedela, ze kouri kokain. Chova se nezodpovedne, snazi se me obelhat, ale rozhodne se to nesnazi resit, i kdyz mi trvdi, ze ano - nabidla jsem mu pomoc, jen at mi rekne jak, jenze to mlci. Kdyz jsem mu rekla, ze chci, aby sel za odbornou pomoci, tak to zamluvi a odmita to,ze to pry zvladne sam! Uz jsem mu dala ultimatum, ze budto to prestane brat drogy a zacne resit s odborniky (lecit se) a nebo od neho odchazim, v tomto ja zit nechci - nici me to. Ubehlo nekolik tydnu a stale je to stejne, nic se nezmenilo. Ja uz mu neverim ani slovo a tak to doma stoji za nic! Nevim si uz rady a jak bych to mela resit jinak, kdyz toto nefunguje. Nemeli byste nejakou radu? Jsem zoufala. Dekuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
věřím, že jste zoufalá, když řešit situaci chcete vlastně jen Vy. Pro přítele zřejmě zatím drogy znamenají více pozitiv než negativ. V podstatě už jste ale udělala to poslední, co se dalo, tedy dala mu na výběr "já a nebo drogy". Pokud to nyní necháte vyšumět, nemá přítel důvod opět nic měnit, protože šlo jen o plannou výhružku. Na to evidentně sází. Je jasné, že zatím nic měnit nechce. Pro Vás je to tedy teď volba - buď vyplnit, co jste řekla a odejít, nebo přisoupit na život ve třech, vy dva a droga. Pomáhat někomu proti jeho vůli se totiž v takovém případě opravdu nedá.