Marihuana mi vygumovala mozek
Mutemail
Jednou jsem se zhulil a ze začátku byli stavy dobre a rychle najizdeli. Hned co jsem došel domů jsem si uklizel věci a najednou z ničeho nic jsem se vypnul tak že jsem viděl v sekunde tmu a nejake halucinace, trvalo to ani nevím jak dlouho ale pro mě to bylo cca 2 sekundy hned co tma zmizela jsem se rozhlížel po mistnosti ani jsem nevěděl jak jsem se probudil, připadalo mi to jako nějaká klinická smrt nebo co v tu chvíli jsem byl úplně vygumovany mozek, to mám štěstí že se mi to nestalo venku, protože bych netrefil domu, nic jsem nechápal např. skříň, (nechápal jsem proč tu vůbec je) měl jsem potom nějaký výpadek paměti nepoznal jsem ani mojeho bratra, a potom se to začalo časem obnovovat ale asi ne všechno. Stavy nebyli normální, když jsem udělal jeden pohyb tak jsem ho asi 2x potom ještě zopakoval, neměl jsem stavy zhulenosti jako že začátku, spíše jsem si myslel že jsem úplně v jiném světě. Doteď beru svět negativní, mám pocit že se na mě lidi bez důvodu dívají a ztratil jsem i city, připadá mi že jsou všichni proti mě a taky jsem trochu, mám pocit zblbnul. Potrebuji vědět co se to stalo a jak s tím bojovat, heh pokud je to možné. Budu rád za každou radu díky moc.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Mutemail,
díky za dotaz i za důvěru.
Bohužel nedokážu úplně přesně vyhodnotit, jak na tom v tuhle chvíli jste. Domnívám se, že možná máte po špatném zážitku s marihuanou nějaký reziduální (zbytkový) stav po užití, který má za následek vaše současné negativní vnímání světa. Ze své zkušenosti bych vám doporučila co možná nejdřív vyhledat odbornou pomoc - buď se můžete obrátit rovnou na některého psychiatra (ve Fifejdách v Ostravě máte psychitrickou pohotovost, která funguje od 16:00, případně v Městké nemocnici můžete zkusit obvolat psychiatrické ambulance) a nebo bych zkusila objednat se do adiktologických služeb (obor věnující se závislostem a užívání drog). V Ostravě máte k dispozici organizaci s jménem Renarkon. Kontakty přikládám níže.
V první chvíli bych doufala, že se vám uleví už tím, že budete moci o své současné situaci otevřeně a bez zamlžování hovořit. A další věcí je, že by vám měli být schopni pomoci, případně vás na pomoc odkázat. Nicméně aby vám někdo řekl, co by vám mohlo pomoci, bude potřeba absolvovat alespoň nějaký pohovor, vyšetření. Někdy se takové stavy upraví sami, ale stejně tak se může velmi snadno stát, že přetrvávají a dlouhodobě nemizí ... zde hrozí přechod nabalování dalších potíží a přechod do chronicity. Chronické psychiatrciké potíže se léčí často elmi komplikovaně a často i dlouhodobě. Zkuste tedy sebrat odvahu a zajít si upřímně o všem promluvit a požádat o pomoc. A to raději hned, než pozdě.
Stačí to alespoň takto?
Kontakty:
Psychiatrická pohotovost ve Fakultní nemocnici Ostrava, funguje denně od 7 do 15 hodin, stačí tam zajít a vyčkat v čekárně než na vás přijde řada. Pokud to zvládnete, zkuste dopředu zavolat na tel. 597373209, říct, jak jste na tom - popište to, co píšete v dotazu a že jste přes internet v kontaktu se službou, odkud vás poslali na psychiatrii. Nic složitého. Možná vás pak i rovnou objednají na konkrétní hodinu.
Případně můžete volat na telefonní Linku důvěry, která sídlí v Ostravě přímo na Fifejdách, kde už společně vymyslíte, co dál. Provoz Linky důvěry V sobotu, neděli a o všech svátcích je nepřetržitý. Ve všední dny od 12:00 v poledne do 6:00 ráno.
Hovor je zpoplatněn běžným telekomunikačním tarifem - není bezplatný. A tady čísla:
+420 596 618 908 nebo
+420 737 267 939
A poslední kontakt je přímo na Renarkon, ostravskou organizaci zaměřující se na závislosti a drogy a s nimi související potíže, tedy i ty vaše.
TERAPEUTICKÉ CENTRUM RENARKON O.P.S.
Stojanovo náměstí 1, 709 00 Ostrava - Mariánské hory
Telefon: 595 782 122
Mobil: 724 154 239, 777 267 634
Email: poradna@renarkon.cz
Provozní doba:
Pondělí, Středa, Čtvrtek: 7:30 - 12:00, 13:00 - 19:00
Úterý: 7:30 - 12:00, 13:00 - 16:30
Pátek: 7:30 - 13:30
Na schůzku s terapeutem nebo s odborným poradcem v sociální oblasti doporučujeme sjednat termín setkání telefonicky, emailem nebo při osobním setkání. Konzultace bez objednání závisí na aktuální vytíženosti programu. V jeden okamžik mohou v centru proběhnout maximálně 2 konzultace najednou. Při osobní návštěvě centra zazvoňte na označený zvonek na levé straně dveří.
Snad tedy alespoň takto.
Budu ráda, když napíšete, jak jste se rozmyslel a hlavně jak se situace vyvíjí. A pokud by to jen trochu šlo, ráda bych vás alespoň takto na dálku podpořila v tom, abyste situaci nezanedbal a dovolil si říct o pomoc. Nejste první ani poslední, kdo si něčím podobným prochází, jsme lidé, experimenty s drogami a chyby k našim životům patří. Snad ale nebudete mezi těmi, které tato zkušenost poznamená na dlouho. Doufám, že pro vás byla tato zkušenost dostatečné varování, že pro vás není marihuana to pravá. Držte se.
S přáním, aby bylo brzo lépe,
Gabriela Minařík.