test na drogy pre deti
milos
dobry den.....chcel by som sa opitat a poradit...zistil som ze moja 15 a pol rocna dcera skusila extazu nie celu,ale rozdelila si to s 3kamaradkamy...mam navstivit jej prakticku lekarku alebo je vhodnejsia naka drogova poradna..a ako je to s testovanim deti na drogy.??..dakujem S. xxxxx

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
testy na drogy jsou poměrně problematický nástroj, který většinou na moc otázek neodpoví. Aby byl test relativně průkazný, pak musí být - v případě jednorázového užití malého množství extáze - proveden do pár dní po požití, i tak hrozí falešná pozitivita, takže byste měl teoreticky pozitivní výsledek nechat potvrdit laboratoří, abyste dceři nekřivdil. Navíc, co Vám výsledek řekne? Když je pozitivní (k tomu je ještě třeba zaručit pravost moči, tedy dohlédnout na to, že dcera opravdu odevzdá svou moč), nevíte kolik, jak často, ani kdy byla droga užita. Když je negativní, znamená to, že je vše v pořádku? Navíc celý procees testování dítěte je poměrně nepříjemný a dehonestující pro obě strany, pokud není součástí oboustranné dohody - jako se tomu děje např. u bývalých uživatelů, kteří se vrací z léčby.
Pokud tedy máte informace, že dcera drogu užila, je nejlepší s ní o tom otevřeně mluvit. Pokud to z různých důvodů nejde nebo nevíte jak, pak bych doporučila rozhodně obrátit se na poradnu pro rodiny ohrožené závislostí, spíše než na obvodní lékařku, tedy pokud není v problematice nějak více orientována.