Nemůžu se toho zbavit
Petra
Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem ohledně braní pervitinu (šňupáním).
Je tomu už půl roku od prvního užití a od té doby, i když mám občas přestávky pohybující se 5-30 dní, mám chuť s tím vždy seknout už na dobro, ale nejde to. Jakmile někde vidím jen malý podnět který k tomu láká, začnu na to neskutečně myslet a nedá mi to spát. Proto se to pak vždy vrátí.
Teď jsem byla 10 dní čistá, ale opět jsem to udělala. Stydím se už za to, vadí mi to a ne jen kvůli mně, ale i kvůli rodičům, blízkým. Moji rodiče ví, že jsem něco zkusila, ale neví o Pervitinu. Nechci se hned obracet na ne, proto píšu Vám. Jak to mohu ovládnout mimo léčbu? Samozřejmě pokud to takhle půjde dal, asi léčbu zvolím. Dávky se pokaždé zvětšují a mívám neskutečné halucinace.
Předem děkuji za odpoved

Odpověděl: Amrit Sen
Petro, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení, obavy, nejistotu i zklamání, z mého pohledu ale máte dobře nakročeno. Sama jste po opakovaných pokusech s drogami "seknout" poznala, že to nemusí být jednoduché a že je možné, že jste se stala závislou.
Důležité je, že jste si přiznala problém, že reflektujete situaci, kdy to "nezvládáte" sama, a že jste napsala. To jsou první důležité kroky, které mohou vést k opuštění začarovaného kruhu, ke spokojenějšímu, svobodnému životu.
Psychická závislost je zákeřný protivník. Dalšími kroky, máte li obstát, bude přiznat problém někomu dalšímu, nejen nám. Nejlépe rodičům, nebo dalšímu blízkému, komu důvěřejute, z okruhu rodiny, nebo přátel mimo komunitu uživatelů drog.
Nepíšete, kolik je Vám let, abychom Vás lépe nasměrovali, nebo aspoň, jestli jste plnoletá, či ne, od toho by se mohla odpověď odvíjet, nevadí.
Doporučuji Vám vyhledat odbornou podporu a pomoc, zavolat do nejbližší bezplatné služby, která poskytuje i anonymní konzultace a poradenství lidem, kteří mají s drogou problém a domluvit si termín osobní schůzky.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušený pracovník adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo obdobné služby, doporučí konkrétní kroky, jak na to, abyste věděla, jak pracovat s cravingem - chutěmi, jakých chyb se vyvarovat a mnoho dalšího.
Dozvíte, jak komunikovat s rodiči, jak se jim svěřit, pokud to bez podpory nedokážete, aby to bylo k užitku a bez nadbytečných vypjatých emocí a konfliktů.
Můžete si sjednat průběžnější schůzky, abyste byla pevnější v kramflecích a věděla, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, citlivější údaje můžete uvést ve skryté poznámce, rádi Vám kontakty na vhodné služby v okolí a dosahu obratem pošleme a bude li to Vaším přáním, naši další komunikaci nezveřejníme vůbec. Pošle kód, po jehož vložení do příslušného pole v úvodní stránce poradny, se dotaz i odpověď ukáže jen a pouze Vám.
Jak je, podle oblasti a typu zařízení, můžete vyhledat sama, se dozvíte na našich stránkách v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, kontaktujte náš ambulantní program a objednejte se, uvidíte, uleví se Vám:
Adiktologická ambulance a Adiktologická ambulance pro mladistvé (AA) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 724 521 913
E-mail: klinika@sananim.cz
Pokud se nedovoláte, pošlete SMS a zkoušejte to znova. Pracovníci se ozvou hned, jak to bude možné.
Provozní hodiny:
Pondělí: 12-20
Úterý: 9-13
Středa: 9-17
Podrobné informace najdete na webu, po rozkliknutí jednotlivých odkazů na liště vlevo: http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html
Určitě neotálejte, popisované příznaky, napovídají o tom, že patříte k lidem, kteří mají z nejrůznějších důvodů předpoklady k psychickým poruchám. Podle všeho jste prošla v souvislosti s užíváním drog, toxickými psychózami, které mohly nastartovat psychické poruchy, nebo rozvinout psychické onemocnění, které se může, pokud budete v užívání pokračovat, prohloubit natolik, že se můžete nadobro zbláznit. Pokud to necháte zajít až sem, nemusíte se nikdy úplně uzdravit, ani kdybyste už následně žádnédrogy neužila. Jednejte tedy, dokud je čas.
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak si stojíte, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím palce, kdykoli napište, jsme tu pro Vás,
Amrit Sen.