Kouření CBD konopí
Tribulus
Dobrý den,
jsem pravidelným kuřákem CBD konopí, které je možné již zkoupit na různých e-shopech. Je tedy zcela legální a dle laboratorních testů obsahuje podíl thc do 0,2%, konkrétně to co kouřím 0,14%. Chci se zeptat na dotaz, jestli je možné při testování moči na plynovém chromatografu zjistit v moči THC, když užívám toto konopí pravidelně. Děkuju za odpověď..

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Tribule,
díky za dotaz.
Máte pravdu, že CBD je v tuto chvíli legální, jde o látku, jíž se nepřiznávají žádné psychoaktivní účinky. Přítomnost THC zvyšuje účinnost CBD. Bohužel přítomnost i takto malého množství THC vám může způsobit potíže při silniční kontrole. Chromatografie THC velmi pravděpodobně zachytí (samosebou záleží na době od užití a užitém množství, metabolismus, čase, který od užití uplyne apod.), nicméně pokud nebudete užívat velké množství CBD, nejspíš se ukáže, že hladina byla tak nízká, že jste "nebyl pod vlivem".
Je možné, že v těle dochází k částečné přeměně CBD na THC - zatím byly prováděny pokusy s potkany a zdá se, že inhalace k tomuto jevu nevedla, ale není jisté, jak toto funguje u lidí. Rozhodně pozor na dávkování, existuje i čisté CBD, možná je to pak bezpečnější volba než to s obsahem THC.
Odkaz na informace o výzkumu:
https://www.nudz.cz/files/pdf/tz-neskodny-kanabidiol-se-u-potkanu-premenil-na-psychoaktivni-thc.pdf
Stačí takto?
Zdraví,
Gabriela Minařík.