Aplikace mimo žílu
Dominika
Dobrý den při aplikaci pervitinu něco málo šlo vedle a udělala se mi modřina a po 10 hodinách mě začla bolet půlka ruky na horní části kam jsem to aplikovala barva kůže pořad stejná není to červený nikde poblíž na dotek trochu teplejší a trochu mi otekla ruka zvýšenou teplotu nemám .. mohlo by se jednat o něco vážnějšího ? Jinak jak bych si to mohla ošetřit sama bez lékařů? Na modrinu jsem si vetřela heparoid a chvíli na to začli bolesti .. muže to být třeba tím ? Mužů si dávat na to obklady ? Studené nebo teple ?

Odpověděl: Amrit Sen
Dominiko, zdravím Vás,
díky za důvěru.
Obklady určitě studené, ale takto na dálku je těžké, respektive téměř nemožné určit, co přesně jste si aplikací způsobila, proto bude jednoznačně nejlepší zajít k lékaři, protože pokud se z defektu rozvine absces, nebo flegmóna, můžete bez včasného lékařského ošetření o ruku přijít a v krajním případě i o život.
Právě dnes, zemřela v Praze na celkovou sepsi, otravu krve v důsledku zanedbání abscesu, způsobeného injekčním užitím drogy, poměrně mladá žena.
Jestli je místo zarudlé a máte zvýšenou teplotu, na nic nečekejte a uhánějte chirurgickou, nebo kožní ambulanci do nejbližší nemocnice, v nočních hodinách na nejbližší pohotovost.
Podrobnější informace o boulích, abscesech a spol., také jak jim předcházet a jak se léčí, najdete v internetovém časopise eDekontaminace, který vydávají pracovníci našeho Terénního programu SANANIM:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/504/absces-znamy-neznamy.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/25/abscesy-atd-vcetne-protiinfekcniho-dvanactera.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/92/rady-vsemi-mastmi-mazane.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/121/dekontaminace-iii_2008-harm-reduction.html
Můžete využít i služeb nejbližšího kontaktního centra, které má ve svém týmu zdravotnický personál a s potížemi podobnými Vašim se setkávají velmi často, takže Vás mohou ošetřit, případně Vám napsat doporučení do zdravotnického zařízení, se kterým mají dobré vztahy a zkušenosti, nemohou Vám ale předepsat antibiotika, léky, které budete možná potřebovat, není čas otálet:
Kontaktní centrum Semiramis
Ptácká 162
293 01 Mladá Boleslav
Telefon: +420 724 290 697
E-mail: k-centrum-mb@os-semiramis.cz
Web: http://blankasklibova.cz/centra/k-centrum-mlada-boleslav/
Poradenská linka: +420 724 290 697
Další kontakt na kvalitní, zavedenou službu:
Ambulantní centrum Laxus
Staroměstské náměstí 28
293 01 Mladá Boleslav
Telefon: +420 730 516 447
E-mail: ambulance.boleslav@laxus.cz
Web: https://www.laxus.cz/
https://www.laxus.cz/centra/ambulantni-centrum-hradec-kralove/ambulantni-centrum-mlada-boleslav/
Přikládám stručný přehled mastí, které mohou pomoci, předesílám, že ne vždy, samy o sobě:
Heparoid je též vhodný na tromboflebitidy a modřiny. 2-3x denně se vtírá na postižené místo. Neaplikovat do otevřených ran.
Ibalgin Duo Effect (Ibu-Hepa), je směs Heparoidu a Ibalginu se používá na povrchová zánětlivá a trombotická onemocnění. Zvýrazňuje protizánětlivý efekt Heparoidu a zároveň tlumí bolest v místě postižení. Použít se nesmí na otevřené rány a u těhotných žen. Vetře se v tenké vrstvě 2-3x denně do kůže.
Hirudoid se používá na tromboflebitidy (záněty žil), chronickou žilní nedostatečnost, modřiny a jizvy. Dle potřeby též vtírá se do kůže na zanícená, bolestivá místa.
Betadine (Braunovidon) je vhodný na popáleniny, odřeniny, tržné rány a kožní infekce. Ne při alergii na jod. Postižená místa se jím natřou 3-4x denně, silně zanícené a zhnisané rány až 4-6x denně.
Infadolan se používá 1-3x denně na neinfikované, nehojící se rány.
Calcium Pantothenicum se hodí na odřeniny, drobné popáleniny a nehojící se rány. Maže se 1-2x denně.
Ketazon 10% se používá při onemocnění podkoží, šlach, kloubů a povrchové tromboflebitidy. Postižená místa se potírají 2-3 denně.
Ichtoxyl se nasazuje v případě hnisavých kožních onemocnění a infikovaných plísňových onemocnění. Vtírá se 2-3x denně do postižených míst. Na akutní ekzém ho však rozhodně nepoužívejte.
Saloxyl je na hnisavé ekzémy a infikované mykózy. Na akutní ekzém se nepoužívá.
Důležitá informace: Masti mohou být dobrým prostředkem k léčbě nejrůznějších kožních defektů, nikdo Vám však nezaručí, že zaberou bez odborného lékařského vyšetření a ošetření, nezřídka bez chirurgického zákroku a nasazení vhodných antibiotik.
Pokud nedovolíte organizmu regeneraci a neodpustíte si úplně, nebo neodložíte na co nejdelší čas, další užití, drogy, volte jinou, než injekční aplikaci. Případně určitě si neaplikujte do postiženého místa, ani jeho okolí!
Ještě k problematice:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Dostala jste další jasnou zprávu Vašeho organismu, že pro Vás drogy nejsou to pravé. Nebudete li ji respektovat, počítejte s tím, že při zvoleném životním stylu bude potíží, zdravotních i dalších, přibývat.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.