Daji se poznat drogy s papirku
Michaela
Dobrý den,
můj přítel jednou za čas v dřívějších dobách na večírcích nepohrdl kokainem, k tomuto tématu jsme měli debatu a přiznal mi to. Ale vzhledem ke své práci si to nemůže dovolit, alespoň jsem se domnívala a tak jsem si myslela, že otevření tohoto tématu nepřipadá v úvahu.
Ale nyní mám jisté pochybnosti... Začalo to úklidem v pracovne, kdy jsem proti světlu na stole viděla značně rýhy, tahy jakoby po kartě, vše popřel. Neustále smrkani v danou do u přikládal vysušené sliznici apd. Nechala jsem to být. Pak jsem našla dvě rulicky, ale bylo mi řečeno, že to je někdy že kdysi, že sám neví... Nemohla jsem argumentovat.
Dnes po trizeni odpadu jsem nalezla další 4 rulicky z tvrdého i měkkého papíru a uvnitř byl viditelne bílý prášek, ale bylo to tak malé množství, že při styku s dásněmi jsem žádný mrtvivy pocit necítila... Při apelovani samosrejme vše popřel a, že pokud chci, nacura mi na lakmus.
To mi přišlo úsměvné, protože kokain se v moči nijak dlouho při obcasnem užívání neudrží dlouho... Takže prostě nevím.
A napadlo mě, zda je třeba možné vůbec někde zjistit či při nějaké koncentraci z najítych papírku najít stopy drog? Popř. jak a kde, zda-li je to vůbec možné.
Jsem přesvědčena, že občas drogy užívá, ale vět,, důkazů,, nemůžu nic.
S úctou a pozdravem,
Děkuji Michaela

Odpověděl: Amrit Sen
Michaelo, zdravím Vás,
chápu Vaše skličující pochybnosti, obavy i nejistotu. Pokud nacházíte stopy, respektive parafernálie, tedy předměty související s aplikací drog, přítel drogy nejspíš užívá. Jestli zbytky drogy nemají lokálně anestetický účinek, znecitlivující efekt, může jít o pervitin.
Nepíšete, jak jste s přítelem dlouho, ani jestli, nebo jakých změn v chování přítele jste si všimla, to by mohla být zásadní okolnost, která by mohla napovědět o tom, jestli je přítel závislý, nebo ještě ne. Mám na mysli, že pokud přítel užívá drogy po celý čas, co jste spolu, nemusíte ani intoxikaci vnímat. Závislost, bez ohledu na to, jestli je člověk akutně intoxikován, či ne, se často projevuje právě lhaním, častými změnami, výkyvy nálad a aktivity, nebo naopak únavy, změnami v sociálním chování, přátel, "dírami" ve finančním rozpočtu, rezignací na koníčky, atd.
Tam, kde se nedá otevřeně mluvit a komunikovat, v partnerském vztahu to platí dvojnásob, začíná skutečný problém.
Otázkou zůstává, nakolik je se svým životem, ať už přítel užívá drogy rekreačně, nebo na nich je, či se stává závislým, přítel spokojen a nakolik jste spokojena Vy, jestli Vám stojí za to setrvávat ve vztahu, kde je lež běžným, "osvědčeným" komunikačním kanálem, skrývání a manipulace normou.
Testovat přítele, pokud bude souhlasit, můžete, multitest na detekci amfetaminů a kokainu z moči, koupíte v lékárnách, nebo přes internet a je cenově dostupný. Co si však s výsledkem, ať už bude jakýkoli, počnete a jak se testování (jednorázový test nestačí) projeví na už tak pošramoceném vztahu?
Doporučuji Vám zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatné služby, konzultace a poradenství partnerům a blízkým uživatelů návykových látek a domluvit si termín schůzky, není nad osobní pohovor. Nesejde na tom, jestli zvolíte adiktologickou ambulanci, AT poradnu, kontaktní centrum, nebo obdobný typ služby.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, protože tím, kdo v tomto čase potřebuje podporu a pomoc, jste především Vy.
Dozvíte se, jak "ošetřit" sebe, jak s přítelem komunikovat ku prospěchu věci, jestli a jaká pravidla případně nastavit a jak je držet a kam se rozhodně nenechat zatlačit, tedy jakých chyb se vyvarovat.
Tím začněte, ještě, než začnete cokoli dalšího podnikat.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na bezplatné i anonymní služby v dosahu obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Přítomnost drog se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, množství a kvalitě drogy, také na metabolismu každého testovaného, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Kokain
- detekce z moči do 12 - 24 hodin
- detekce z krve do 24 hodin, v závislosti na intenzitě předchozího užívání
- detekce ze slin, obdobná, jako z krve
Pervitin
- detekce z moči 3 - 21 dní, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
- detekce ze slin 1 - 3 dny
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, kontaktujte naši specializovanou Poradnu pro rodiče a partnery PPR SANANIM:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké (PPR) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Poradenské linky, které jsou k dispozici v provozních dobách Kontaktního centra SANANIM:
Telefon: +420 283 872 186
Mobil: +420 605 240 501
Provozní hodiny a další informace s kontakty: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Budeme rádi, když se ozvede a dáte vědět, jak Vám je a jak se situace vyvíjí, také zda Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám i příteli vše dobré, šťastnější rok,
Amrit Sen.