Thc v krvi a v moči
Katy
Zdravím, kouřil jsem marihuanu asi 3x do týdne po dobu 4 měsíců. A od té doby uběhlo 8 měsíců a už jsem vůbec nekouří,ale poté jsem si marihuanu trochu zakouřil na párty,ale jen 1x. A chci se zeptat jak dlouho vydrží thc v krvi a v moči. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den,
doby prokazatelnosti z tělních tekutin u THC (účinná látka marihuany) se pohybuje v těchto přibližných obdobích:
detekce moč = 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
detekce krev = do 14 dní (při občasném užití cca týden)
detekce sliny = jako u krve
Podotýkám, že jde o orientační údaje, jelikož je to vždy velmi individuální záležitost. Doba záchytu se odvíjí především od intenzity a od frekvence předešlého užívání, velikosti dávek, množství obsažených účinných látek (tedy kvalita konkrétní drogy) a na individualitě metabolismu. Také nejde opomenout skutečnost, že právě THC se usazuje v tucích, z nich se postupně uvolňuje do organismu a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných testů ukážou pozitivní výsledek oproti jiným drogám poměrně dlouho. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy, nicméně je to důkaz, že v posledních dnech drogu užil.
Pokud šlo o jednorázové užití po několika měsíčním vysazení, měl byste být cca do týdne od užití beze stop. Pokud chcete mít jistotu, můžete si koupit test a sám se otestovat, v lékárnách a netu jsou běžně dostupné.
Stačí to takto?
Mějte se hezky, MK